Letošní podzim se pro hráče rýsuje velmi lákavě. Jak velí tradice, v tomto roční období vycházejí ty největší AAA tituly, a letošní menu obsahuje hodně lákavé pochoutky. Akční pecky Batman: Arkham Knight, Middle-earth: Shadow of Mordor, Assassin´s Creed: Unity či Evolve na sebe poutají patřičnou pozornost. Po odložení očekávaného Zaklínače 3 se ale uvolnila pozice nejočekávanějšího RPG titulu letošního roku. Horkým kandidátem na toto horké křeslo by mohlo být nové dílo od slavných Bioware, kteří se rozhodli vrátit tvář své sérii Dragon Age. První díl, který vyšel s podtitulem Origins v roce 2009, patřil k nejlepším RPG poslední dekády a pro mnoho hráčů i recenzentů byl důstojným pokračovatelem odkazu legendárních Baldurů. Po záplavě DLC a jednom velmi povedeném datadisku pak v roce 2011 přišel druhý díl, který mnozí považují za jedno z nejodfláknutějších děl, jaké kdy Bioware vypustili. Vyčpělý příběh, zjednodušená hratelnost, repetitivní prostředí i nezajímavé postavy, to vše bylo hře vytýkáno a z recenzí si odnášela maximálně průměrná hodnocení. Na konci tohoto roku ale Bioware přijdou s pokusem napravit si pošramocenou reputaci.
Závan starých časů
Třetí díl s podtitulem Inquisition by do série měl vnést hned několik nových prvků. Předně, velkého upgradu by měla doznat grafika. Zapomeňte na nevýrazné scenérie z Dragon Age II, trojka pošlape na enginu Frostbite 3 a z dosud zveřejněných videí a screenshotů to vypadá na jedno z nejkrásnějších RPG za poslední léta. Proměnou by měla projít i hratelnost. Sami Bioware v jednom z prohlášení uvedli, že si jsou dobře vědomi neúspěchu dvojky, a Inquisition by se tak mělo podobat spíše prvním dílu. Nejvíce by se to mělo projevit během bojů, protože po absenci v DA II se do hry vrací Tactical view. Otravný styl, který nás provázel po celou dobu hraní druhého dílu, tedy kamera za ramenem hlavního hrdiny, sice zůstává, ale stejně jako v jedničce bude mít hráč možnost přepnout se do taktičtějšího pohledu, rozdat svým spolubojovníkům pokyny, rozmístit pasti a užít si další strategické hrátky, které nás tak bavily při hraní Origins. Mnohem zajímavější a propracovanější by měla být i příběhová linka, protože hráč se zhostí role samotného vůdce Inkvizice, tudíž jeho volby budou mít mnohem větší dopad na jednotlivé lokace i postavy. Dočkáme se tak opět pořádných morálních dilemat, kdy se slzou v oku budeme volit menší zlo? Věřme tomu. Jak Bioware ukázali třeba v sérii Mass Effect, tohle oni umí.
Již letos
Herní svět by měl být rozlehlejší, plnější, prostě mnohem zajímavější k prozkoumávání. Konkurence třetímu Zaklínači? S tím souvisí i rozvětvený příběh, který by měl hráče provést velkou částí Thedasu ( jaká změna oproti dvojce, kdy jsem nevytáhli paty z Kirkwallu) a údajně obsahuje až čtyři destíky různých konců. Suma sumárum, Dragon Age: Inquisution se zatím rýsuje více než slibně. Další dávka informací a epických trailerů přijde pravděpodobně kolem E3. Do té doby tak můžeme oživit vzpomínky na parádní první díl a těšit se na konec roku, kdy hra vyjde na PS3, Xbox 360, PS4, Xbox One a PC.
Napsat komentář