Jedna z nejslavnějších herních značek, série Tomb Raider, zažívá v posledních letech výrazný reboot. Po několika méně povedených hrách, kdy se kvalita herního zážitku snižovala úměrně s rostoucím poprsím hlavní hrdinky, se tvůrci zamysleli a vpustili do zavedených pořádků série čerstvý vítr. V roce 2010 vyšel titul Lara Croft and the Guardian of Light , který představoval výraznou, ale velmi povedenou odbočku. Jakožto v první hře, která neměla v názvu spojení Tomb Raider, jsme se na Lařino dobrodružství dívali v izometrickém pohledu a kosili desítky nepřátel v rámci neskutečně chytlavého kooperativního módu. Sotva před rokem pak Square Enix vydali přímé pokračování série, nazvané pouze Tomb Raider. Hra představovala velmi povedený reboot, když jsme hráli za mladou a nezkušenou Laru, která se ocitla v první velké kaši. Na E3, která probíhala v tomto týdnu, byly oznámeny hned dva další tituly do slavné série, pojďme si je tedy blíže představit.
Rise of the Tomb Raider
Tím větším, propracovanějším, prostě více ,,áčkovým“ titulem je Rise of the Tomb Raider. Jedná se o přímé pokračování zmíněného rebootu, na kterém opět pracují vývojáři z Crystal Dynamics. Zatímco v minulém díle byla Lara zdeptaná trosečnice na děsivém ostrově, nyní už je zkušenější, nebezpečnější a…s psychickými následky z posledního dobrodružství. Hra by se tentokrát měla odehrávat v lokacích po celém světě, které by měly být výrazně rozlehlejší než v předchozím díle. Na několika vydaných artworcích je vidět boj Lary s medvědem v notně zamrzlém prostředí, spekuluje se tak o zasazení do Kanady, případě Himálají. Předlouhou pro hlavní hrdinku je opět britská krasavice Camilla Luddington, známá ze seriálu True Blood nebo filmu Willim a Kate. Rise of the Tomb Raider by měl vyjít na PC, PS4 a XOne někdy v polovině roku 2015.
Lara Croft and the Temple of Osiris
Druhým oznámeným titulem je prequel ke zmíněným Guardians of Light. Příběh se bude odehrávat v egyptských pouštích, kam Lara přijíždí prozkoumat objevený chrám boha Seta. Zde následkem série nečekaných událostí utvoří křehké spojenectví s archeologem Carterem Bellem a dvěma probuzenými egyptskými bohy. Tím se otevírá prostor pro kooperaci až čtyř hráčů, zatímco v GoL jsme mohli hrát pouze ve dvou. Příběhová linka bude kompletně k dispozici v kooperačním režimu, měla by ale jít hrát i offline. Rozdílné postavy samozřejmě budou muset spolupracovat: zatímco oba bohové mohou používat egyptskou variaci magie, Lara a Carter budou spoléhat na svojí mrštnost a přesnou střelbu. Nepřátelé budou představovat především různá mýtická monstra, která slouží padlému bohovi Setovi. Hra by měla při generování nepřátel pružně reagovat na počet hráčů, takže při plném stavu budou hádanky těžší a potvory početnější, zatímco při odpojení někoho z hráčů by měla obtížnost klesnout. Lara Croft and the Temple of Osiris vyjde pro PC, PS4 a XOne , datum vydání ještě oznámeno nebylo.
Napsat komentář