Menu

Middle-Earth: Shadow of Mordor – S Přízrakem za pomstou

Koncem roku 2013 GameInformer uvedl novou hru ze světa Pána prstenů. Hru vytváří Americké studio Monolith Production Inc. patřící Time Warner a Kanadské soukromé studio Behaviour Interactive. Máme se na co těšit neboť sebou přináší vyplnění mezery, která nebyla sepsaná ani zfilmovaná. Příběh se totiž odehrává mezi trilogií Pánem prstenů a Hobitem.

Návrat Saurona

Hlavní postavou příběhu je hraničář z Gondoru, strážce od Černé brány – Talion. Sauron se vrací do Mordoru a na jeho příkaz nechal svými kapitány pobít všechny hraničáře od Černé brány a to včetně Taliona, všech přátel a hlavně jeho ženu i syna. Ten je však přiveden zpátky k životu tajemným Duchem pomsty. Nejenže jím byl oživen, ale dal mu i schopnosti využívat sil přízraku. Po cestě za pomstou bude postupně odhalovat tajemství záhadného ducha a objevovat původ nám známých prstenů. Cílem jeho cesty je sjednotit obrovské vojsko, se kterým chce zničit Saurona.

Člověk nebo přízrak

Vyberte si styl hraní. Můžete se orientovat v hraní za člověka nebo za Přízrak. Každá z těchto schopností se libovolně vylepšuje stylem hraní. Jak jsem již nastínil v příběhu, Talion z návratu z mrtvých získal schopnosti, které mu usnadní cestu za pomstou. Když hrajete jako člověk, budete využívat možnosti boje s meči, šplhání, zabití z výšky seskokem nebo možnost popravovat nic netušící nepřátele. Soubojovým systémem se tvůrci inspirovali u Arkhamské série.

1387204250-mesom-nemesis-systemMiddle_Earth__Shadow_Of_Mordor_13872225105108

Některým zarytým fanouškům Pána prstenů přijde divné, že se v této hře objevuje jakýsi Duch pomsty a že hraničář bude mít moc, kterou by ani mít neměl. Co je ovšem ta schopnost ‚Přízraku‘? Umožňuje Talionovi přenést se z našeho fyzikálního světa do světa přízraků. Podobá se to pohledu známému po nasazení prstenu patřícímu Sauronovi. Přes tuto schopnost získáte čas k identifikaci nepřátel a zpět v normálním světě je konfrontovat. Dále mu umožňuje rychle se přesouvat z místa na místo a nebo možnost zpomalení času při lukostřelbě. Hodit se to bude také pokud bude chtít vytáhnout nějaké informace z nepřátel. Zatím poslední představenou schopností je možnost ovládat mysl nepřítele.

2403874-mesom_wraith+abilitiesMiddle-Earth-Shadow-of-Mordor

Nepřátelé se neustále učí

S hrami, které se odehrávají ve velkém otevřeném světě se v poslední době roztrhl pytel. Avšak každý tvůrce svojí hru obohacuje o něco nového. Hra má být zasazena do velkého, otevřeného a živého světa. Budeme moci sledovat živé prostředí, plnit spoustu questů nebo se prostě potulovat a objevovat. Systém Nemesis přestavuje novou generaci moderního světa, kdy každý nepřítel je unikát. Odlišují se svou osobností a mají své silné i slabé stránky. Nepřátelé se neustále učí a rozvíjejí po každém střetu s vámi (pokud ho přežijí) a v každém souboji mohou zvolit jinou taktiku. Dokonce si zde můžeme ochočit nějakého tvora, kterého potkáme, například Mordorského lva nebo Trolla, které můžete využívat pro přepravu a nebo jako pomoc při soubojích. Je možné, že ve hře můžeme potkat staré známé postavy z knih nebo filmů. Není to potvrzené ani vyvrácené. Jeden s trailerů nám ukázal setkání s Glumem.

Hru pohání engine vytvořený studiem Monolith – LithTech engine, který vznikl ve spolupráci s Microsoftem. Na starších verzích tohoto enginu běží už dost her jako například první dva díly hry F.E.A.R. a všechny datadisky k němu vydané. Avšak pro Shadow of Mordor nebyla verze enginu přímo specifikována. Hra sama o sobě vypadá skvěle. Akce, modely postav – zejména skřetů, souboje, částečná brutalita (stínání hlav) a především svět.

Middle-earth-Shadow-of-Mordor-MiddleearthShadowofMordor_Screenshot_TalionMelee2

Bez multiplayeru

Hra nenabídne žádnou co-operaci ani multiplayer. Tvůrci jsou toho názoru, že investice do těchto dvou složek se nemusí zrovna vyplatit. Do některých her to ale prostě nepatří a může jim to i uškodit. Hru samotnou bude vydávat Warner Bros. Interactive Entertainment – 3. 10 2014 pro PC, X-Box One, X-Box 360, PS3 a PS4 pouze s českým manuálem.

Jako fanoušek Tolkiena si nenechám hru ujít. I když hra v podstatě bortí původní příběh, snad pokaždé se to dá nějak rozumně vysvětlit a já se inovacím nebráním. S vydáním hry přijdu s recenzí.

Bez názvu

Žádné komentáře

Playhit TV

Česká databáze her

Reklama