Trend MOBA her zasáhl již i upíří tématiku. Pomaličku, ale jistě, k nám přichází Nosgoth, jenž nám nabízí lov těchto nestvůr skutečně ve velkém. Jak na nás zapůsobila beta této krvelačné hry?
Lovec vs vampír
Tento konflikt snad většina z nás zná. Lovci, kteří loví krvelačné děti noci. Každá z frakcí má prozatím čtyři různé třídy. Lidé vynikají v boji na dálku a nemrtvý v přímem souboji. Upíři jsou rychlý, umí létat a lov je jejich podstatou. Náš druh je zde spíše kořistí, která musí držet pohromadě, jinak si ani neškrtne.
Lidé používají pro svou obranu kuše, luky, pistole a menší kanony. Upíři používají drápy, sílu, křídla a rychlost. Jak by se vám líbilo, kdyby vás vampír vyzvedl do vzduchu a poté hodil ve formě bomby na vaše přátele. Díky tomu by zabil nejen vás, ale i celou skupinu lidských lovců.
Čím se ještě od sebe tyto dvě skupiny liší? Lidé si doplňují zdraví a munici pomocí lékárniček, které jsou rozestaveny všude po mapě. Upíři se naopak živí krví. Májí možnost buď se do krku mrtvoly zakousnout hned, anebo si jí odtáhnout na klidné místo, kde je nikdo nebude rušit od dobré večeře. Každá ze tříd má vždy čtyři specifické vlastnosti. Jen tři je však možné použít. Poslední z nich působí jako pasivní schopnost. Nejzajímavější postavou je Deciever. Ten dokáže ovládat mysl protihráče, či se za něj dokonce přestrojit, díky tomu má možnost protivníka nepříjemně překvapit. Na začátku máte však jen základní dvě postavy u každé rasy a ty mají jen dvě dovednosti. Zbytek je nutné koupit buď za herní měnu, či reálné peníze.
Dynamika vede
Soubojový systém je jeden z aspektů, které se hře nedá vytknout. Je skutečně dynamický. Rychlé reakce a přesnost v něm hrají skutečně zásadní roli. U lidí jde převážně o přesnost a teamovou práci, ale upíři jsou trošku jiná liga. Jejich největší výhodou je právě rychlost a výdrž. Prakticky jsou to predátoři, kteří dokáží útočit jak ze země, tak ze vzduchu. Šplhání po stěnách jim nedělá žádný problém. Boj je jeden z bodů, které mohou doporučit a posouvá ručičku hodnocení o pár bodu do kladného pásma.
Bez teamu není šance
Jsou hry, které je možné vyhrát pomocí vlastních dovedností. Jednoduše nepotřebujete větší pomoc vaší party a při dostatečném skillu zabijete všechny protivníky klidně i naprosto osamoceni. Nosgoth mezi tyto tituly rozhodně nepatří. Bez teamu jste nic. Což v random hře není zrovna dobrý aspekt. Hlavně proto, že když se například lidé rozdělí, nezachrání je ani sebelepší zbraň.
S dobrou partou, která dokáže držet pospolu, se vám povede team k vítězství celkem jednoduše. Většinou je dobré, když je v partě hráč s vyšším levelem než ostatní, jelikož menší úrovně mají touhu chodit osamoceně. V ten moment se hra stává nehratelnou.
Prozatím má hra jen tři základní mody. První je zde pro hráče na úrovni 1-10, ten slouží hlavně proto, aby jste si osvojili základní herní prvky. Po této zkušenosti vás Nosgoth hodí do deathmatch, v kterém zabíjíte protivníky do momentu, kdy jedna ze skupin získá 30 mrtvých. Posledním typem je dobývání a u toho jsou snad priority jasné. Každé kolo je rozděleno na dvě části. V každé z nich se jednoduše přehodí strany. Vyhrává ten, který bude mít na konci nejvyšší číslo.
David proti Goliášovi
Co si budeme povídat, tak nemožný počáteční match making, jaký má tato hra, jsem snad ještě v životě neviděl. Zprvu vám hra k sobě dá sice sobě rovné, ale poté co se protivník odpojí, je nahrazen například o 7 levelů vyšším hráčem. Super. Je skutečně zajímavé sledovat, jak soupeří lvl 8 proti nováčkovy na první úrovni. Prakticky se kolo v moment, kdy se hráč připojí, stává naprosto zbytečným, jelikož je šance na výhru naprosto mizivá a tím pádem zábavnost naprosto ustupuje frustraci, způsobenou častou úmrtností.
Proč by měl být hráč na vyšší úrovni pro hráče problémem? Možná proto, že má přístup jak k lepšímu gearu, tak i novým classám. Pro příklad bych uvedl to, že hráč má na první úrovni na výběr u každé rasy ze dvou povolání. Na vyšším levelu se však dostává k dalším druhům, které ho mohou oproti spoluhráči na nižším levelu výrazně boostnout. Čím dále ve hře jste tím více je vyrovnaná ale i přesto to může velkou část hráčů ze začátku odradit.
Popravdě poté co jsem dosáhl desáté úrovně, hra se pro mě trošku změnila. Nevím proč, ale dynamika se mi začala hodně líbit a matching byl již také víc vyrovnaný. Pro nováčky je sice začátek celkem náročnou zkušeností, ale když se jim podaří dostat se dál, tak budou možná mile překvapeni. Když ale u nevydrží, nebudu se jim moc divit, protože i já jsem měl v průběhu mého hraní pár momentů při kterých jsem uvažoval, že hru okamžitě vypnu a odinstaluji. Vydržel jsem a díky tomu mi byla dána odměna v podobě zajímavé hratelnosti a dynamického stylu boje, který se mi vlil do krve.
Mapy s výbornou atmosférou
Abych jen nekritizoval, tak se vrhnu na aspekt, který se mi na Nosgothu líbil asi nejvíce. Byly to mapy. Na to, že je hra v beta fázi, byly skutečně pestré a zajímavé. Dokázali mě nadchnout a hlavně zaujmout atmosférou, která v nich panovala. Lidská města pod útokem krvelačných nestvůr, svatyně noci s fontánami, v nichž proudí čerstvá krev smrtelníků. Tropické ruiny, které napovídají, že tato válka se vede již celá staletí a asi nikdy neskončí. Nabídka lokací měla jednoduše něco do sebe, byl to asi jeden z mála prvků, který mě u hry udržel. Chtěl jsem prostě vidět vše.
Closet Beta
Ano hra je ve stádiu uzavřené bety. Možná proto je zde tolik problémů a menších bugů. Hra vypadá jako jen jeden z mnoha MOBA titulů, takže popravdě nevím jestli se v široké konkurenci prosadí. V zimě by měla přijít otevřená beta a ta snad přinese spoustu změn, které fanoušky a hráče potěší. Dočkáme se nových class jenž každé rase dají to co předtím neměla. Lidem pravděpodobně paladina a upírům ranged třídu. Nové mapy a guildy. Prozatím však můžeme autorům jen držet palce, ať Nosgoth dotáhnou do konce a hlavně se jim podaří vyhnout Pay to Win modelu.
Napsat komentář