Vydání hry pod taktovkou duchovního otce série Resident Evil – Shinji Mikamiho se blíží závratnou rychlostí. Již 17. 10. 2014 se objeví na pultech obchodů aby nás po vzoru svého předchůdce pořádně vystrašil.
Nastínění příběhu… Brrr…
Do venkovského blázince v „Beacon Hospital“ přijíždí dvojice vyšetřovatelů – detektiv Sebastien Castelanos se společníkem Josephem. Castelanos má přes vstupem do prostoru nemocnice problém s bolestí hlavy, které bude mít následek i v průběhu příběhu. Hned po příjezdu se setkali s něčím co by vůbec nečekali. Dvojice se ihned stala svědky vyvražďování policistů tajemnými a mocnými silami. Detektiv čelí útoku a upadá do bezvědomí. Probouzí se pověšený za nohy uprostřed improvizované masny kde velký hromotluk porcuje jeho padlé kolegy. Prostředí je velmi nebezpečné, plné monster, pastí a hádanek. Sebastien se musí postavit nejenom strachu, ale i šílenství a s pomocí svého přítele a odhalit tajemství onoho temného místa.
Co nás bude strašit?
Čeká nás tajuplný a zvrácený měnící se svět kde narazíme na velká množství různých druhů nepřátel a pastí. Hra se tedy nebude odehrávat pouze v blázinci a my nahlédne i do okolních vesnic možná i měst. Před silnými nepřáteli nemá cenu si hrát na hrdinu a vzhledem omezenosti munice se kolikrát vyplatí utéct. Spoustu času budeme tedy trávit prozkoumáváním okolí při hledání munice. Též často budeme nuceni využívat i možnost plížení. Už vůbec nemá cenu na něco chvátat a tichý postup nám umožní vyhnout se alarmům nebo pastem a následně možnost využít pasti ve svůj prospěch proti nepřátelům.
Nepřátelé a pasti jsou různě rozmístěné a nemáme nikdy jistotu jestli na ně narazíme zrovna ve chvíli kdyby jsme to nejvíce očekávali. Ani po respawnu – když nás nějaké monstrum zabije na jednom místě, po respawnu nikdy nebudeme jistě vědět jestli se tam objeví znovu. Celou hru tedy budeme muset být ve střehu a dávat si obrovský pozor na všechno. Jednou z pastí bude třeba katapult vrhající nože. Celý tento postup bude mít dopad na Castelanosovu psychiku a bude dále čelit i různým halucinacím. Nebudeme však stále chodit sami a velikou oporu nám poskytne inteligentní (včetně UI) parťák Joseph Oda.
The Evil Within s Resident Evil krom tvůrce spojují i jiné věci – například podobnost kamery, některých nepřátel nebo lokací. Nepřátel je tu spousta a u některých je vidět podobnost s jistými postavami například: magor s motorovou pilou je podobný Chainsaw Ganado z RE 4 nebo krví zbrocená pavoučí žena. Objevuje se tu také humadoidní nepřítel s hlavou chobotnice, který se dokáže zneviditelnit. Okem ho neuvidíme a proto musíme využívat okolí kdy třeba musíme sledovat kroky ve vlnkách vody a stop, které po sobě zanechává. Též první setkání s nepřítelem se podobá prvnímu RE když jsme narazili na prvního zombíka. Zde to je však něco co se podobá člověku ve svěrací kazajce. Prvním bossem je tu sadistické monstrum s motorovou pilou (prostě nesmí chybět v takové hře). Nemusíte na něj jít zpříma a jak jsem psal výše tak by se to ani nevyplatilo. Celý souboj je ve vesnici a tak máte celou škálu možností jak na něho. Můžete ho vždy napadnou ze zálohy stealth postupem a nebo mu připravit nějaké ty pasti.
Hra slibuje návrat ke kořenům survival hororu tak jak ho známe ze staré školy. Brutalita, krev, strach, málo munice a časté přecházení ze střelných zbraní na zbraně sečné, bodné. Zbraně na blízko, se kterými můžeme srazit nepřítele k zemi se nám bude hodit k nahrabání času při útěku a nebo zabití kdy budeme moct nepřítele dorazit kopancem nebo spálit na což budeme potřebovat sirky. Často také budeme řešit různé hádanky v podobě mozkové operace nebo otevírání trezorů. Vrací se nám starý známý způsob životů kdy si pro jeho navýšení musíme píchnout nějaké to sérum. Kromě monster nás budou strašit i kvalitně propracované zvuky, které budou jistě podporovat lekavé záběry a podporu stísněnosti a temnosti atmosféry. Tísnivost atmosféry též nabývá díky kameře, která následuje hlavního hrdina. Podobá se té, kterou využívali původní díly série RE především čtvrtému dílu.
Něco málo z historie oblíbené série Resident Evil
Resident Evil je s námi již 18 let a za tu dobu vyšlo celkem 23 dílů a rozhodně s tím nehodlají končit. Buď šlo o plnohodnotné řadové díly, mezidíly a nebo remaky. Vycházeli na různých platforméch na PC a klasických nebo kapesních konzolí. Jde a klasické survival horory, kde jsme se stresovali jak danou lokaci projdeme i když nám v pistoli zbýval jeden náboj. S novými díly však přicházela větší akčnost a pojem „survival“ byl více upozaděný. Na konzole typu Nintendo Wii byla dokonce munice neomezená. Na survival akci opět navázal šestý díl této série, které bylo rozděleno na čtyři kampaně za různé postavy – Leon S. Kennedy, Chris Redfield, Jake Muller a Ada Wong. Každá kampaň nabídla něco jiného a největší survival horor nabídla právě Leonova kampaň. Též problémy s municí, co si nenajdeme to nemáme, popřípadě se do dalšího levlu musíme promlátit.
Už se začínáte bát? Jenom klid, už jsme na konci…
Dle zveřejněných informací a gameplayů je The Evil Within výborný adept na survival horor, který by se mohl s hrdostí postavit před původní Resident Evil. Možná by ho dokonce mohl zastínit. Avšak abych ho nepřechválil a nemůžeme dělat předčasné závěry… jistotu budeme mít teprve po jejím zahrání. Jako fanoušek původních i dnešních dílů RE bych řekl, že tato hra se dostala do dobrých rukou a my se máme na co těšit! Hra bude využívat prvků jako survival hororu tak psychologického thrilleru a má být propracovaná v každém ohledu.
Na hře pracuje japonské studio Tango Gamesworks a vydává Bethesda Softwors. Hra poběží na vylepšeném id Tech 5 Enginu, které využívají pecky jako Rage (2011) nebo nový Wolfenstein: The New Order (2014). Hry se dočkáme 17. Října letošního roku kdy má vyjít pro PC, PS3, PS4, X-Box 360 a X-Box One v anglické lokalizaci.
Napsat komentář