Megamagic: Wizards of the Neon Age – Abrakadabra!

Staré časy

Pamatujete si 80tá léta? No jistě záleží na datu narození. Já si je třeba užil jenom tři roky a to tak, že mi to bylo celé ukradené a já měl svůj svět. Vývojáři z BeautiFun Games (mimochodem úžasný název!) si představili vývoj hry, která by mohla zadrnkat na nostalgickou strunu a to tak, že nabídnou hráčům výlet do let kdy letěly džíny, velké účesy a rocková hudba. Megamagic: Wizards of the Neon Age se dá odhadnou již podle názvu. Magie spojená s čarodějnictvím a zasazená do jisté doby.

20160424113734_1

Co je pod slupkou?

Žánr: Akční, Dobrodružné, Nezávislé, RPG, Strategické. Steam prezentuje hru do tolika stylů a nezbývá, než dát mu za pravdu. Izometrický pohled vám představí svět ve kterém snad čas snad ani neexistuje. Vše se zaseklo v osmdesátkách a nějakým nedopatřením mají všichni určité magické schopnosti. Po zemi se pohybují monstra a magie se hodí k přežití víc, než třeba golfová hůl. Hlavní postavy představují bratři, Deimon a Phoban. S kouzli to umí a navíc zdědili i dva důležité artefakty v podobě kouzelnické hole a knihy magie. Fum představuje dobrého kamaráda Phobana, který vypadá jako těžko popsatelné skupenství kouře a zároveň má velmi důležitou úlohu o které bratři nemají tušení. Více z příběhu, který mě překvapoval a vysloveně bavil sledovat se dozvíte z vlastního hraní. Snad bych jen dodal, že se jedná o klasické zachraňování světa, ale není to typicky naplněno spoustou klišé.

20160424113804_1

Abrakadabra

Graficky se nekonají nijak závratné hody, ale zpracováním hra rozhodně nezaostává. Pěkně se na to dívá a optimalizace šlape velmi dobře. Například efekt deště, který vytrvale bičuje prostředí kolem vás dokáže brzy navodit pocit zoufalství, což k tomu dobře sedí. Pocitů můžete mít pestrou škálu a nikdy není příliš tlačeno na pilu. Vaše základní skladba kouzel má hned několik kousků a mana se dobíjí dostatečně rychle. Jednou z věcí na kterou mi dost dlouho trvalo, tak představovala rychlost hry. Dostanete se do další části města a najednou se proti vám rozběhne zpoza obrazovky skupinka nepřátel. Pohybují se rychleji, než bych čekal a dostanou se k vám dříve, než vyvoláte nějaké to abrakadabra. Potom to často končí směsí kouzel na blízko, kde na taktiku nezbývá prostor. Vůbec bych se tedy nezlobil za přidání možnosti v nastavení herních možností pro ovlivnění rychlosti. Možná, že je to tím, že později jak máte skupinku vašich hrdinů, že by pomalejší rychlost naopak udělala hru příliš jednoduchou.

20160424113749_1

Kouzlo okamžiku

Pro správný zážitek je dostupné i nějaké to množství archivementů, které zajistí ještě větší variabilitu pro hratelnost. To beru jako plus a záleží jen na vaši chuti je plnit. Hře by prospěl multiplayer, ale potěšila mě i přítomnost lokálního coop módu pro čtyři hráče. Čarovat máte možnost až v pěti podpůrných směrech a to (bez přeložení): Neonmancy, Vegemancy, Sanctumancy, Fulgomancy and Necromancy. Každý se hodí trochu na něco jiného, ale je dobré to kombinovat. Dále můžete zkoumat a získat až 20 kouzel se kterými se pustíte do soubojů s bossy, kterých není zrovna málo a vůbec máte se na co těšit. Ze hry jsem vcelku nadšený a dávám jí 91%.

Staré časy Pamatujete si 80tá léta? No jistě záleží na datu narození. Já si je třeba užil jenom tři roky a to tak, že mi to bylo celé ukradené a já měl svůj svět. Vývojáři z BeautiFun Games (mimochodem úžasný název!) si představili vývoj hry, která by mohla zadrnkat na…

Playhit recenze

Megamagic: Wizards of the Neon Age - 91%

91%