Menu

Fast & Furious: Showdown

Hry, inspirované filmem, většinou končí špatně, stejně jako filmy inspirované hrami. Prostě to nějak nefunguje, pokud se to nedá do ruky nějakému šikovnému studiu, které holt umí. Hra se točí kolem filmů Rychle a Zběsile, což už je vám všem nejspíše jasné. Není zaměřená jen a pouze na nový díl, který brázdí kina, ale i na předešlé filmy. Některé scény z filmu si tak užijete, až si bude vlasy hrůzou škubat a to myslím vážně. Za všechno může umělá inteligence, nebo spíše umělá demence, která vám všechno akorát tak kazí, a fyzikální model, který fyziku neviděl ani z dálky. Sice se nedá hře upřít, že kromě závodění si užijeme i výlety mimo vůz, ovšem to nic nemění na tom, že hra stojí za prd a hezky si teď jednotlivé části popíšeme.

FFS-01

Začneme fyzikálním modelem hry, protože bavit se o filmech asi nemá úplně smysl, jelikož se na ně může každý podívat a ten nový díl jsem ještě neviděl, takže o něm nic nevím. Firebrand Games, studio odpovědné za toto dílo hrůzy, má za sebou porty pro Nintendo DS a jejich engine na to i vypadá. Fyzikální model je neuvěřitelně příšerný, že se to nedá ani slovy popsat. Auta plavou po silnici, kloužou, kdy se jim chce, klidně i na dlouhé rovince, a na mokré vozovce drží, jakoby je někdo k silnici přilepil. Nejen, že při úkolech vám nervy potečou až po podlaze, jelikož při destruktivních disciplínách se váš vůz rozpadá téměř před očima a body získáte kolikrát i za náraz do zdi, ale kolikrát vás ťuknutí do nějakého civilního vozidla odhodí, jakoby to autíčko, se kterým vyrazila nějaká virtuální rodinka na nákupy, bylo celé ze super-gumy. Mohl bych pokračovat, ale asi je jasné, že fyzika ve hře je příšerná, nereálná a i na arkádové poježdění se nehodí. Je tedy úplně na nic.

FFS-02

A to stále není to nejhorší. Pokud vyzkoušíte nějakou tu rampu, abyste se hezky proletěli, skončí to špatně. Ve většině případů udělá auto otočku o nějaký počet stupňů a vy se jen můžete modlit, aby to bylo celých 360°, jinak navštívíte zeď, nebo civilní vozidlo. Navíc u ramp u zdi zjistíte, že náraz do neviditelné stěny, lemující okraje tratě, je často nevyhnutelný a dost hloupý. Auto prostě ve vzduchu narazí do ničeho, nejspíš vás otočí a ztratíte tak svoji pozici. Nevím, proč autoři nezvolili raději restart vozu při opuštění trati, ale restartů vozu jsem si užil. Pokaždé, když začnete couvat po polibku se zdí, se auto po chvilce restartuje. Takže někde to tak jde, někde jsou neviditelné zdi, je v tom zkrátka guláš. Je to hodně velká škoda, protože kdyby byl engine hry alespoň trochu lepší, mohly bychom se bavit o drobnostech, ale F&F: Showdown vypadá jako uspěchaná předělávka nějaké Wii hry, která už sama byla předělaná z 3DS.

FFS-03

Teď audio a grafika. S hudbou nemám vůbec žádný problém a označil bych ji za nejlepší část hry. Zvuky nejsou špatné, ale ani nijak nevyčnívají. Dabing postav jde úplně mimo mě, takže hop na grafiku. Ta vypadá neuvěřitelně zastarale a je dobrá tak pro Wii U, nebo 3DS, ale pro PC a konzole je to dost špatné. Má to sice výhodu v tom, že vám hra nejspíš pojede i na slabším počítači, ale vzhledem k minimálním požadavkům, co jsou na Steamu, je grafika příšerná a hra navíc náročná na hardware, až hrůza. Kdyby byla tato hra lepší alespoň v něčem, kromě hudby, byl bych klidně ochotný ji překousnout, ale takhle je to jen další příšernost v této příšerně příšerné hře. Dokonce i v renderovaných cut-scénách stojí grafika za prd a to je už co říct. A i když se hra odehrává v různých koutech světa, není to nic světoborného, takže ani za to nedostane F&F: Showdown body k dobru.

FFS-04

Nechci studiu Firebrand Games křivdit, ale jejich portfolio víceméně obsahuje hry pro Nintendo DS nebo Wii, a tak by to asi mělo zůstat. Hry, co vydávají na ostatní platformy, totiž stojí za prd a vím, že to stále opakuji dokola, ale přece jen máme nějakou úroveň a sprostější slova do ní nepatří. Možná umějí závodní hry, tedy ty arkádovější, ale pouze pro handheld od Nintenda. Nevím, jak na tom jsou jejich nezávodní hry pro iOS, jelikož žádné Apple zařízení nevlastním, ale prostě ať už to radši nezkouší. Nezávislé studio, pod nátlakem Activisionu, totiž neudělá nic dobrého a nic dobrého se v případě F&F: Showdown nekoná.

FFS-05

Pokud někoho stejně zajímá, co hra může nabídnout, není toho mnoho. Kromě kampaně, která se soustředí na filmové události a výzev tu nic není. Během závodění se vám odemykají různé doplňky pro vůz, ale nečekejte nic většího. Jde pouze o změnu laku, nabarvení disků kol a vinyly. Dále jsou tu nějaká vylepšení, ukrytá pod položkou Mods, u nichž můžete používat tři zaráz. Jejich efekt je nejspíš minimální, protože jsem si nijak velkého zlepšení mého vozu během hraní nevšiml. Taky se vám odemknou nějaké ty obrázky a samozřejmě i achievementy, ale než je poodemykáte všechny, bude vám z toho hraní tak příšerně nevolno, že už hrát asi chtít nebudete. I když se možná najde malé procento lidí, co na tuhle hru nedají dopustit, jejich IQ asi nebude nejvyšší, nebo nikdy neřídili skutečné auto. A pokud čekáte multiplayer, tak čekejte klidně dál, protože ve hře není ani hra po síti, ani hra přes net, dokonce ani splitscreen. Pokud jste měly v plánu hrát s kamarádem či kamarádkou, tak na to můžete zapomenout.

FFS-06

Posledním problémem, o kterém jsem ještě ochotný psát, aby to nevypadalo jako kompletní výčet toho nejhoršího možného softwarového inženýrství na planetě, je fakt, že ani menu nefunguje, jak by mělo, což je skutečně úplný vrchol všeho. Nejen, že některé části můžete ovládat pouze myší, ale taky jejich pořadí je stupidní. Každá trať má i sekundární úkoly, jako skoč 90 metrů, sundej 5 policejních vozů nebo něco podobného. Bohužel ale autory nenapadlo, že by bylo fajn se tyto úkoly dozvědět před závodem, ne až po něm. Samozřejmě, pokud jste chytří, zjistíte, že jsou vypsány v při pauze menu. Takže jakmile začne závod, nejspíše po nudné a dlouhé in-game cut-scéně, která samozřejmě nejde, na rozdíl od normálních cut-scén, přeskočit, tak musíte ťápnout na ESC, navolit Secondary Objectives a teprve teď víte, co dělat. Jejich význam mi ale uniká a nejspíš to má něco společného se ziskem zkušenostních bodů, nebo odemykání něčeho, fakt netuším. Při kampani, pokud po každém závodu nevyskočíte do menu kampaně, tak si nemůžete změnit auto, nastavit modifikace, nemůžete prostě nic. Takže po každém odehraném závodu, pokud chcete něco změnit, musíte místo Continue, na které by klik každý normální člověk, dát Exit, navolit trať a pak teprve se dostanete do menu výběru auta. Samozřejmě je ke každému autu na pevno nastavený řidič, kterého nelze změnit a vozidlo by mělo odpovídat nějaké scéně z některého z filmů, ale spoustu z nich jsem ve filmech nikdy neviděl. A samozřejmě jsou to postavy z filmů, které ale vypadají spíš jako nedokonalí dvojníci. Chápu, že asi nebyl čas otravovat herce samotné, ale místo fotek jejich 3D modelů ve hře mohly použít fotky herců samotných. Snad mi nikdo nechce tvrdit, že herní vývojáři z Firebrand Games neumí používat Photoshop, nebo jiný lepší grafický editační software.

FFS-07

Tato příšernost mezi závodními hrami vylezla nejen pro PC, ale i pro PlayStation 3, Wii U, Xbox 360 a Nintendo 3DS. Mobilní verze má na svědomí studio Exploding Barrel Games, takže nevím, jak špatné je to pro majitele nakousnutých jablek. Androidí verze prozatím neexistuje, ale taky se na ní dělá. Pokud se najde šílenec, který má o hru zájem, je na Steamu (http://store.steampowered.com/app/224340/) za 39,99€, tedy 1040 Kč. Cena je to sakra přehnaná a lituji upřímně každého, kdo si za ni tuto hru koupil. Náklady na licenci sice něco stojí, ale takhle nechutně to socnit po hráčích, je vrchol všeho. Activision, nebo Firebrand Games, kdokoliv z nich má na svědomí tuhle přehnanou cenu, by se měli zamyslet, nebo si rovnou naliskat. Prostě a jednoduše to nevyšlo, hra je děsná a předražená, takže se od tohoto hnoje držte co nejdál a budete mít klid na duši.

FFS-XX

PS: Ta hra nejde dohrát bez traineru ani náhodou, pokud si chcete zachovat zdravý rozum. V jedné misi máte střílet nepřátele a odtáhnout auto do cíle. Problém je, že je to téměř nemožné. Pokud se chopíte role řidiče, AI střelce není úplně super, takže konec hry. Pokud budete střílet, AI vás navede na lampy a do zdí, auto se zničí, opět konec hry. A pokud vás napadlo přepínat mezi nimi, tak opět vás čeká konec hry, možná o 10 nebo 20 vteřin později. Prostě dokonale patová situace, ze které vás dostanou pouze hodně těžce natrénované hodiny hraní.

Žádné komentáře

Napsat komentář

Playhit TV

Česká databáze her

Reklama