Menu

Middle-earth: Shadow of Mordor – konečně pořádný LotR?

Her z prostředí Tolkienova veledíla Pána Prstenů se v posledních letech urodilo hned několik, většina z nich ale fanoušky příliš nepotěšila. Opravdu povedená byla pouze strategická série The Battle For Middle Earth, případně dosud úspěšně fungující MMORPG Lord of the Rings online. Naopak tituly jako LotR: Conquest nebo War in the North utonuly ve vodách průměru. O to více Tolkienovy fanoušci sledují každý nový projekt, jenž se alespoň vzdáleně dotýká Středozemě. Již několik měsíců se této pozornosti dostává titulu jménem Middle-earth: Shadow of Mordor, který pod záštitou Warner Bros. vyvíjí studio Monolith Productions ( mají na svědomí první dva díly série F.E.A.R. či konzolovou MOBA hru  Guardians of Middle-earth). O hře se ví od loňského listopadu, tvůrci nám ale nové informace dávkují více než rozvážně.

Počkat do října

Postupně jsme se nakonec dozvěděli datum vydání ( 7.10.2014), okolnosti příběhu a stylu hraní, a nyní se s blížící E3 začínají objevovat i první dojmy z hraní, případě nové trailery. O příběhu již toho bylo napsáno mnoho, připomeňme si tak jen to, že se odehrává mezi dějem Hobita a Pána Prstenů, přičemž hlavním hrdinou je padlý hraničář Talion. Ten je tajemným duchem vrácen zpět do Středozemě, aby trochu zatopil Sauronovým přisluhovačům a pomstil smrt svojí i své rodiny. Kromě toho, že je Talion mimořádně nebezpečný v boji s lukem i mečem a je taktéž výborným lezcem po všem vyvýšeném (řekl tu někdo Assassin´s Creed?), setkání s duchem pomsty mu dodalo celou řádku užitečných schopností, například možnost ovládnout mysl nepřítele.

ShadowofMordor_Screen5-1024x576

Ovládněte je všechny

Právě tato funkce by podle dosud zveřejněných informací měla být jednou z klíčových složek herního systému. Vše funguje na systému nazvaném Nemesis. Díky němu bude v Mordoru fungovat jakýsi ekosystém, kterého můžete dovedně využít. Za příklad nám je dávána možnost ovládnout mysl méně důležitého skřetího kapitána, čímž  kromě něho získáme pod kontrolu také hrstku jeho vojáků. Pokud následně najdeme a zlikvidujeme jeho skřetího nadřízeného, je vysoká pravděpodobnost, že námi kontrolovaný kapitán bude povýšen a tím stoupne i naše moc. Talion si může tímto způsobem vybudovat vlastní skřetí armádu, což bude v bojích s dalšími Sauronovými jednotkami vítaná pomoc. Kontrolu mysli navíc může využívat nejen na skřety, ale i na jejich jízdní oře, zde nazvané Caragoři. Systém Nemesis nám ale nebude pouze ku prospěchu. Pokud se v boji utkáme s určitým nepřítelem, který setkání s námi přežije, bude pří dalším střetnutí mnohem lépe připravený na náš styl boje. Stejně tak platí, že zabije-li vás nějaký skřetí voják, bude povýšen. Podle dosud zveřejněných videí i informací to zatím vypadá na velice zajímavou funkci, díky které pro nás nepřátelé budou představovat více než jen obligátní hromadu masa na rozsekání.

Bruce Ezio

Zahraniční novináři, kteří již dostali možnost si hru ozkoušet, zatím hýří optimismem. Skákací pasáže prý opravdu působí jako z Assassin´s Creed, boje se ale podobají stylu z Batmanovské série. Sytém Nemesis prý funguje na výbornou, takže své nepřátelé vnímáte mnohem osobněji než ve většině akčních titulů. Na blížící se E3 se jistě dozvíme kopu dalších informací, Shadow of Mordor ale zatím působí velice sympaticky. Kouzelný Tolkienův svět už si koneckonců nějakou podobnou hru zaslouží.

Dlouholetý hráč série Football Manager a fanoušek všeho, co zavání Pánem Prstenů.

Žádné komentáře

Napsat komentář

Playhit TV

Česká databáze her

Reklama