Menu

Enemy Front – Zábavný život válečného reportéra?

EnemyFront 2014-06-17 22-57-08-81

Člověk by řekl, že her z druhé světové války není nikdy dost. Nostalgie a touha podívat se znovu na tituly, ukazující jednu historickou událost, nás občas přivedou ke skutečně zajímavým titulům. Jakou hrou je Enemy Front. Je to příjemný návrat do boje proti prohnilým nacistům či naopak nudná hra bez špetky zábavností?

Žurnalista ve službách armády

Hlavní postavou tohoto příběhu je americký reportér Robert Hawkings. Ten přijíždí do nacisty okupovaného Polska a jeho metropole Varšavy. V hlavním městě vypuká povstání a Robert si musí zvolit, jestli je svědkem událostí, anebo se připojí k povstání a pozvedne zbraň proti okupantům. Jeho volba je celkem jasná. Cesta našeho povstalce bude lemována záplavou mrtvých nacistů. Příběh jako takový vám ukáže nejen Polsko, ale i jiné evropské státy, které stejně jako vaše první zastávka trpí náporem německé armády. Většinu času však jen podporujete vzbouřence a jako vyvrcholení vaší snahy by se dalo brát zničení oblíbených raket V2. V určitém směru je v tom cítit značná dávka klišé. Jediné co snad příběh zachraňuje je možnost ho mírně ovlivnit. Je založen na příbězích legendárního fotografa Roberta Capa. A ten sám jednou prohlásil, že když nejsou vaše fotografie dostatečně kvalitní, nebyli jste dost blízko.

EnemyFront 2014-06-17 22-32-25-88

Válečný reportér v akci

Rád si užiju kvalitní FPS a toto období mám skutečně rád. Škoda jen, že většinu věcí, které jsou v této době prakticky samozřejmostí, hra postrádá. I při nejtěžší obtížností má hrdina občas stejné vlastnosti jako Rambo a přes velký počet kulek, které ho zasáhnou, má problém zemřít. Tento moment mi připomněl známý okamžik z CoD. Ostřelovač na vás v kampani střílí, ale než vystřelí další náboj, je vaše tělo již zregenerované. Zde to funguje naprosto stejně. Jednoduše si stoupnete do okna a čekáte na kulku, která do vás naráží jako do muže z oceli.

EnemyFront 2014-06-17 23-57-41-43

Zbraně fungují prakticky na stejném principu, jako ve hrách které zde byly před dvanácti lety. Což je pro mě celkem děsivé zjištění. Jediným bonusem je možnost zaměření a vložený kill-cam. I ve většině Indie titulů však nacházím lepší reakci zbraní na střelbu. Aby byl zakryt tento nedostatek, je titulu přidána dynamika a snad všude jsou předměty, které je možné odpálit. Díky tomu nebude nikdy o výbuchy nouze. A když vás přestanou bavit exploze, stačí vyrazit pár dveří. V moment, kdy prorážíte dveře, se na okamžik zastaví čas a máte možnost všechny nepřátele v místnosti pokropit řadou kulek. Protivníci občas odvádějí práci za vás. Jak jinak objasnit smrt některých vojáku, kteří se místo toho, aby byly zabiti vaši kulkou, zvolí podivnou cestu jak odejít z tohoto světa.

EnemyFront 2014-06-17 22-11-19-13

Jako jeden z mnoha FPS titulů se i tento snaží, aby z něj nebyla jen tupá střílečka. Částečně po hráči chce, aby mu uvěřil, že hrání stealthu zde bude stejně zábavné jako zabíjení nepřátel hlasitější cestou. Indikátor pozornosti vytváří pocit, že vás nepřátelé mohou vidět, a že budou dokonce reagovat. Pokud očekáváte, že tichost vám dá do rukou milosrdenství, tak máte stejně jako já smůlu. Je mi celkem líto, že nemohu alespoň ve stealth modu šetřit lidské životy. Dokonce ani vaše rukojmí nemůže přežít setkání s vámi, protože ve hře nenajdeme možnost omráčit nepřítele. Role tichého vraha působí dobře až do momentu, kdy v tichosti bodáte protivníka do zad a ten mírně vykřikuje, zatímco jeho společník není ani metr od vás a vesele to ignoruje. Tento okamžik je pro mě skutečně tragický a úplně bortí jakoukoliv touhu hrát jí ve stealth režimu.

EnemyFront 2014-06-17 21-53-12-24

Banda tupců

Často si u titulů tohoto žánru stěžuji na umělou inteligenci, která dosahuje bodu mrazu. Zde se hloupost nepřátel dostala ještě dál. Většinou se chyby AI ukáží hlavně při pokusů o stealth, tady je stupidní myšlení protivníků vidět i v čisté FPS části. Sebevražedné nabíhání protivníků přímo pod vaší zbraň, tento problém ještě glorifikuje. Nacisté jsou zde znovu vyobrazeni jako parta mentálně zaostalých slepých sebevrahů, kteří jsou zde jen proto, aby vystříleli pár kulek a následně nato zemřeli hned vedle vás. Ve hře je i spousta podivných momentů. Nejlépe se to dá ukázat na tom, když se vaši spojenci setkají s Němci. Zajímavé je, že se spolu dokáží ukrývat za jedním úkrytem a navzájem si nevadí.

EnemyFront 2014-06-17 21-30-53-98

Dechberoucí grafika?

Hra je postavena na enginu slavné série Crysis. Člověk by proto očekával skutečně epickou grafickou stránku, která by ho jednoduše zaujala a nepustila svou detailností. Škoda jen, že momentu, který jsme zažili právě u Crysis, se zde nedočkáme. Tento titul vám vezme dech tím na jak špatné grafické úrovni hra je. Sice se zde najde pár momentů, které vás osloví, ale ty jsou skutečně výjimečné. Většinou se spíše potýkáte se špatnou kvalitou textur a ne moc kreativním designem charakterů a budov. Proč by jinak každý interiér, do kterého vstoupíte, oplýval stejnou paletou obrazů a příslušenství?

EnemyFront 2014-06-17 23-56-07-26

Ne vždy kvalitní

Jak je to vůbec s obtížností kampaně samotné? Přijde mi, že náročnost je nastavena na úroveň dětí páté třídy. Hra by jim náramně padla do ruky, kdyby v ní ovšem nebylo tolik krve a násilí. Díky čemuž dostala jasné označení 18+. Všem, kteří mají zkušenosti s žánrem FPS, jasně doporučuji nejtěžší možnou cestu, jinak se budete neskutečně nudit. Jako celek vám hra zabere asi 7 hodin čistého času.

Zvyk, že z Polska dostávám do rukou jen kvalitní tituly, je v tento moment značně otřesen. Hra se pokouší co nejvíce vytěžit z Druhé světové války. Do určité míry se jí to daří. Pár bodů si jistě bere k dobru, ale těchto pár pozitivních vlastností nemůže zakrýt negativní aspekty, které ve hře značně převládají. Možná bude za pár měsíců hra o něco lepší.

EnemyFront 2014-06-18 00-16-48-95

Žádné komentáře

Playhit TV

Česká databáze her

Reklama