Menu

Middle-earth: Shadow of Mordor preview

Pěkně od začátku

Píše se listopad 2013 a na americkém webu Game Informer, a později i ve stejnojmenném časopise, se objevují první informace o akčním RPG zasazeném do slavného Tolkienova univerza- Středozemě- s názvem Middle-earth: Shadow of Mordor. Dozvídáme se o revolučním AI systému Nemesis, nelineárním příběhu zasazeném mezi děj Hobita a Společenstva prstenu a dalších skvělých nápadech, z kterých je celá herní komunita nadšena. Všechno zní prozatím skvěle, ale…

cov_248_l

Krvavá odplata

Samotný příběh, jak je zmíněno výše, je zasazen mezi děj knihy Hobit a první díl trilogie Pán prstenů. Tedy zhruba v době, kdy Sauron táhne se svou armádou z Dol Gulduru do Mordoru. Vy, jako hráč, se zhostíte role hraničáře Taliona, který živoří u Černé brány se svou rodinou. Asi všem dojde, že Sauronova armáda se do své země nehodlá vracet průsmykem Cirith Ungol a vezme to tudíž hlavním vchodem. Všichni hraničáři jsou samozřejmě pobiti, ale Talionovi se naskytne velmi zajímavá příležitost. Zjeví se totiž přízrak, který mu nabídne možnost odplaty. Náhodou to není ledajaký duch, který se zrovna ochomýtal kolem. Je to přízrak samotného Celebrimora (král elfů, který byl v druhém věku zrazen Sauronem), takže motivace, která by vedla k odplatě, je značně patrná u obou postav. Slovo dalo slovo a mašina na smrt v podobě nesmrtelného ducha v těle zkušeného hraničáře se vydává do Mordoru.

Zní to trošku kýčovitě, ono to vlastně kýčovité je- promenádovat se po Mordoru a zabíjet skřety. Právě zde přichází na řadu revoluční Nemesis. Systém, který dokáže, aby si vás vaši nepřátelé pamatovali, ale hlavně, aby si pamatovali vaše činy. Když jednou ušetříte život nějakému skřetovi, může se vám to později vyplatit, či naopak. Dále vaši protivníci budou mít na paměti vaší bojovou taktiku. Když se z nějakým protivníkem setkáte podruhé, bude silnější a hra vás bude nutit změnit bojový styl.

Rozdvojená osobnost

V Shadow of Mordor budete mít vždy na výběr, jestli hrát v podobě hraničáře či ji vyměnit za podobu přízraku. Každý z obou hratelných charakterů (jsou v jednom těle) má samozřejmě svá specifika. Talion skvěle ovládá umění boje, plížení, lezení a další schopnosti, které by měl mít správný hraničář. Na druhou stranu podoba Celebrimora vám nabídne výhody v oblasti kontroly mysli vašich nepřátel a další různé skilly, které by lidská bytost nezvládla. Dohromady by to mělo tvořit velmi zajímavou fúzi možností a hra by  v tomto ohledu nemusela tak rychle omrzet.

Vždyť je to Assassin´s Creed

V lednu se mezi širší veřejnost dostal oprvní oficiální gameplay video, které představilo samotné UI a systém Nemesis. Bohužel (pro někoho možná bohudík) se také ukázalo, že Shadow of Mordor do značné míry připomíná sérii Assassin´s Creed. Samotní tvůrci navíc nešťastně připravili kompozici videa, kdy v prvních dvou minutách je vidět hned několik charakteristických prvků právě pro sérii Assassin´s Creed- zabíjení ze vzduchu, lezení po lanech z budovy na budovu a další.

Celou záležitost navíc přiostřila série příspěvků na Twitteru jednoho z programátorů série Assassin´s Creed. Charles Randall obviňuje vývojáře z ukradení kódu ze hry Assassin´s Creed 2, na které pracoval. K soudu nakonec nedošlo a celá záležitost zapadla někam do nitra Hory osudu. Hra tedy „naštěstí“ získala pouze novou přezdívku, kterou používá komunita dodnes:“Ten Asasín ve Středozemi“.

randall_twitter

Kopí se budou třást, štíty budou praskat!

Shadow of Mordor se rozhodně nedá považovat za stealth hru, kde vaším cílem bude nepozorovaný průnik Mordorem. Vy se budete mstít, takže desítky mrtvých skřetů budou na vašem každodenním jídelníčku. K tomu, abyste si svojí pomstu užívali, budete potřebovat nějaké zbraně. K dispozici dostanete celkem tři- Urfael (meč), Acharn (dýka) a Azkâr (luk).

Každá zbraň půjde následně vylepšit přidáním jedné z několika druhů run. Každá runa přidá nějaké specifické vylepšení vaší zbrani- např. ohnivé šípy či očarování čepele vašeho meče. Základní runy půjdou získat z menších bossů, ale k získání těch epických už bude potřeba vymlátit celou skřetí skupinu i s jejím šéfem poté, co na vás byla vypsána odměna.

I see you

Ve hře na vás samozřejmě budou čekat známá jména z knih a filmů. Bude možnost potkat např. Gluma, a dokonce v jednom traileru je k vidění i samotný Sauron. Krom již známých postav se dočkáme také nějakých nových přírůstků. V tomto bodě je nutné podotknout, že samotný protagonista a příběh je vymyšlený- Tolkien ho nikdy nenapsal- ale neměl by žádným způsobem narušovat kanonický děj knih. Vývojáři mají k dispozici i materiály WETA Workshop a WETA Digital, dokonce konzultují stylizaci hry s Peterem Jacksonem, což je samozřejmě dobře, jelikož jeho filmové zpracování Pána prstenů vypadá po všech stránkách fantasticky. Na druhou stranu je vidět, že se designéři snaží do hry vložit i kus své vlastní kreativity a hra nenavozuje dojem laciné vykrádačky.

MiddleearthShadowofMordor_Gollum_Screenshot

F.E.A.R., Matrix Online, Alien vs. Predator…

Pokud vám něco říkají výše zmíněné hry, tak by vývojářské studio Monolith Productions pro vás nemělo být španělskou vesnicí. Právě toto studio pracuje na Middle-earth: Shadow of Mordor. V herní branži nejsou rozhodně žádní začátečníci, a dokonce nejsou nováčci ani v tvorbě her inspirovaných Tolkienovým dílem. Monolith, mimo jiných her, vytvořil také konzolovou hru s názvem Guardians of Middle-earth, která je nyní dostupná i na PC. Nic vám to neříká? Je to možné, hra byla z důvodů ceny absolutním propadákem. Dvacet euro za MOBA hru ve světě, ke vládne DOTA 2 a League of Legends, je sebevražda.

Nezbývá nic jiného, než doufat, že stejný osud nepotká Shadow of Mordor. I po fiasku, kvůli podobnosti se sérií Assassin´s Creed, má hra pořád velkou základnu fanoušků. Navíc celou hru píše Christian Cantamessa, scénárista veleúspěšného Red Dead Redemption.

Jak hra ale nakonec dopadne, se dozvíme až 30. září na PC, 3. října na PlayStation 4 a Xbox One a 21. listopadu na staré generaci konzolí

Žádné komentáře

Playhit TV

Česká databáze her

Reklama