Menu

Preview: Planetary Annihilation – Utáhne to Hvězda smrti?

pa 2014-09-05 10-53-16-19

Jak jsem již jednou řekl, early access vypouští do světa tři typy her. Vybroušené klenoty, dobré, ale nevýrazné tituly a nakonec nedodělané bastardy. Kam se asi podle mého zařadila Planetary Annihilation? To uvidíte již po pár řádcích.

Terminátor útočí

Lidé už to mají za sebou a v této realitě proti sobě válčí robotičtí válečníci. Jde jim to natolik, že i samotný Terminátor by na ně byl podle mého hrdý. Jsou nahraditelní poslušní a v průběhu mapy jich prakticky zlikvidujete tisíce. Jejich nevýhodou je však sériová výroba. Díky tomuto aspektu mizí prakticky větší rozdílnost jednotek, kterých hra nabízí skutečně po skromnu. Ti, kteří jsou uvyklí na různé národnosti a skutečnou pestrost jednotek, v těchto momentech možná zapláčou.

Možná je podrží nad vodou to, že jsou jednotlivé jednotky rozděleny do více tříd. Od vozidel a mechů, až po leteckou podporu a orbitalní síly. Každé z odvětví má asi 4-5 základních jednotek, které se postupem času díky nákupu lepší továrny posouvají vždy o pár kroků dál.

Váší prioritou u vás a hlavním cílem u nepřítele je dozajista váš velitel. Větší robot, který vám ze začátku pomáhá položit základy kolonie. Má sice přístup jen k základním možnostem, ale jeho výdrž a síla jsou v prvních krůčcích nepřekonatelné. Je možné příjít naprosto o vše, ztratit třeba celou planetu, ale tohoto robota prostě nemůžete nechat padnout, jinak je s vámi konec. Lépe řečeno za předpokladu, že skoná znamená to pro vás prohru.

Jako celek mi jednotky přišli při větším počtu dost nepřehledné.

pa 2014-09-05 14-49-47-33

Brána ke hvězdám

Krom boje jsou tu okamžiky, které lze využít ke stavění vaší velkolepé základny a expanze do celého vesmíru. Poté, co váš velitel nechá vygenerovat první objektvy vašeho města, už jede celkově budování hodně rychlým tempem. Továrna na vozidla, následně na roboty a letadla. Poté postavíte vylepšovací jednotky a stavíte nové budovy, tentokrát pro vylepšení. Do určité míry to vypadá, že hra obsahuje víc možností ve stavební části, než ve vytváření jednotek. Těžba jako taková je zde řešena hodně jednoduše. Na místo, kde se nachází daná surovina, dáte těžební věž a tím problém jako takový končí. Za předpokladu, že pro vás již není planeta dost velká, stačí poslat sondu na jinou planetu a následně vystavět teleport, který vypadá spíše jako obří brána. Díky němu tam přesunete stavitele a můžete znovu stavět.

Možná proto je tu ten aspekt s likvidací komandéra.

pa 2014-09-05 14-24-02-26

Hvězda smrti

Planet je na výběr skutečně hodně. Jednou z nejzajímavějších je dozajista objekt hodně podobný Hvězdě smrti, podobnost však není jen ve vzhledu, ale v jeho funkci. Ano, dokáže likvidovat celé planety pomocí smrtícího paprsku. Darth Vader si asi někde zase zapoměl plány, tak si je tvůrci hry vypůjčili. Krom účinosti nabízí ještě dostatek rudy pro těžbu. Pro využití plného potenciálu je ale potřeba postavit pět pilířů, díky kterým je možné vyslat laser tak silný, že rozmetá na kusy celé planety.

Občas je ale možné použít menší sílu, přeci jen některé planety se hodí a likvidovat vždy a vše se rozhodně nevyplatí. Proto je lepší postavit na blízském měsíci pár motorů a jednoduše ho poslat na domovský svět vašich nepřátel. Sice protivníkova síla nebude úplně zničena, ale kráter, který bude vytvořen, rozhodně nebude malý.

pa 2014-09-16 11-19-56-63

Bez připojení nedá ránu

Multiplayer na mě prozatím působí hodně pozitivně. Za předpokladu, že narazíte na dobré hráče, je to celkem příjemný zážitek, který si milovník RTS dozajista užije. Mapy jako takové mohou být náhodně generováný, ale je zde možnost si vybrat z již osvědčených kousků. Jednou z nejdrastičtějších je mapa pro 8-10 hráčů obsahující až děvět planet. Po této stránce se nedá prakticky nic vytknout. Pak ale přichází singlplayer. Ten moc nenabízí. A jako bonus ho není možné provozovat za předpokladu, že jste offline. Takže je celkem na nic. Když už totiž hraju online tak přeci jen s lidmi.

Krom toho je singleplayerová kampaň do určité míry dost nevyrovnaná. Proč? Protože nepřítel má přístup k jiným a občas o dost lepším jednotkám než vy. Jak se vám například líbí to, že si postavíte věž a následně jste ostřelováni kanonem, který není možné vytvořit. Na tento a spoustu dalších příkladů je možné narazit v průběhu hraní.pa 2014-09-16 11-52-56-71

Od KS až po současnost

Vesmír jako takový je hodně zajímavým tématem pro RTS. Je fascinující, dokáže zaujmout a plně oslovit snad každého hráče svou velikostí. Začátky tohoto projektu rozhodně vypadaly slibně. Přeci jen vybrat na KICKSTARTERU asi dva miliony dolarů není vůbec špatné. Zajímavé je, že v ten moment tvůrci požadovali 20 dolarů a víc pro přístup k jejich Hotové hře. K early accessu již ale chtěli 40 dolarů, logika postává někde opodál a mává mi šátečkem, protože se v tento moment naprosto vytrácí. Autorům se rozhodně nedá upřít podnikavost. Aby občas ukázali svou dobrotivost, hodili svůj titul do 50 %. Hmm, proč to je asi každému zřejmé. Takto se to stalo asi 5x. Poté bylo vyhlášeno oficiální vydání, na které jsem se celkem hodně těšil. Cena za hotovou hru klesla tak, jak tvůrci slíbili na začátku. Je to ale vše co hráčům přislíbili, anebo toho ještě dost zbývá?

pa 2014-09-16 11-54-42-75

Nedodělek

Planetary Annihilation na začátku vypadal skutečně slibně. 45 euro byl aspekt, který nejednoho hráče celkem odradil. Po vydání cena klesla na 27 celkem slušný podvod, za předpokladu, že si hráč myslí, že kupuje Hotovou hru. Právě že tak tomu jistě není. Špatná optimalizace, řada bugů a jako bonus nutnost setrvat v online modu i pro hraní singleplayeru, je pro mě výsměchem hotového titulu. A to, že to vývojáři někdy dodělají? Možná měli tvůrci vydání odložit a doladit aspekty, které bylo potřeba a né tam vložit něco nedodělaného jen proto, aby na tom nahrabali další peníze. Přeci jen moc lidí early access hru za větší částku nekoupí.

Osobně nákup hry prozatím nedoporučuji. Ano má pár kladných vlastností, ale převládají spíše ty negativní, které táhnou tento titul ke dnu. Pro mě je hra stále v betě, takže proto označení preview. Časem se snad dočkáme. Uvidí se později, až padnou finální hodnocení.

Žádné komentáře

Napsat komentář

Playhit TV

Česká databáze her

Reklama