Menu

Adventures of Shuggy: Aneb pomsta naštvaného upíra

Dovolte mi začít dopisem, jenž byl podstrčen pod dveře osamělé lesní chatky onoho deštivého rána .

Milý Shuggy.

Zdraví tě tvůj dědeček Wilfred XIV. Doufám, že se tam máte dobře. Životem procházím již nějaké to století a věčné sání krve ze zdejších spících spoluobčanů se zdálo být nekonečné. Každý upír nejspíš cítí, že nastal ten pravý čas odejít. Poslední desetiletí mě provází myšlenka pověsit to všechno na hřebík. Činím tak dobrovolně a smířeně. Výhodu máme v tom, že je na vše více času, než u běžných smrtelníků. Využil jsem ho myslím si správně a i přes pár chyb ničeho nelituji. Zanechám ti svoje dědictví, které mi bylo odkázáno předky. Vydej se ze své lesní chatky a poznej nový život. Hlavní sídlo se na mapě najdeš pod křížkem. Označené máš i místa kolem kterých se vydáš. Věřím, že se ti tu bude líbit. Většinu času jsem zde strávil s rodinou. Nyní se dozvíš, proč o nás nebylo tak dlouho vidu ani slechu. Kraj zasáhly zlé síly mocného čaroděje, jenž nám záviděl každoroční dobrou úrodu. Seslal na nás svoje temné jednotky. Byl to šok, když v relativně krátké době obsadily prakticky všechny pozemky. Behem toho postupě zlikvidovali i celou rodinu. Sám se mi smrtka smála do očí, ale ušetřila mě. Zlomilo to mou mysl. Touha po pomstě byla neskutečná, ale postupem času začala slábnout společně s mou vůlí žít. Na naše sídlo se teprve chystají zaútočit. Měl bys tu být zatím v bezpečí, ale nespoléhej na to. Po mé smrti se sem klidně mohli rychle přesunout. Zvědové v podobě netopýrů mě mohli spatřit při opouštění hradu. Poslední chvíle strávím sám v okolních lesích. Bylo by šlechetné, pokud by se ti dostalo odvahy a získal bys zbylé pozemky zpět. Pokud bude hrad již obsazen, tak bude tvým úkolem sbírat drahé zelené smaragdy, které zde tam budou vytvořeny čarodějem jako lákadlo pro zlodějské dobrodruhy, kteří chcou zbohatnou. Místo toho skončí jako svačinka všemožných kreatur. Tímto způsobem si čaroděj zajistil stálou obranu, která si nemusí shánět potravu. Stalo se tak, již v sousedním hradu, jenž neúspěšně bránil můj bratr. Budiž mu země lehká. Z těch smaragdů si budeš moci dovolit najmout vojáky a společně to již zvládnete. Spoléhám na tebe a budeme ti z nebe fandit s celou rodinou.

Adventures of Shuggy 1

Shuggyho jakoby polili potem. Třásli se mu prudce ruce, když cítil beznaděj. Velké modré oči se smrskly a vyhrkly slzy. Upíry jen tak něco nepoloží a už vůbec ne únava ze života. Říkal si v duchu. Ze smutku se brzy stal hněv, jenž se přetvořil do vůle po pomstě. Vzal ze skříně tmavě modrý plášť po otci, jenž přišel o život, když se jedné noci pokoušel vysát krev z krku pasoucí se krávě místního statkáře. Měl už jen svou nebohou matku, která se již nedokázala sama zvednout z postele. Nyní naznala, že je čas odejít a začít nový život. Popřála mu šťastnou cestu a dala mu na památku talisman, který má prý magické schopnosti.

Adventures of Shuggy 2

Nejvyšší čas pustit se do shrnutí Adventures of Shuggy. Jedná se o klasickou 2D skákačku, jenž je obohacená o mnoho zajímavých herních mechanismů. Základním cílem je tedy sbírat zelené smaragdy. Dostanete se do hlavní části hradu a na výběr máte vždy dvě další dveře. Pokud splníte jednu část, tak se vám otevře další. Toho si velmi cením, jelikož ne vždy je úroveň jednoduchá. Pro opuštění hradu berte jako nutnost projít všemi dveřmi. Žádné úrovni se vlastně stejně nevyhnete.

Adventures of Shuggy 3

Být upírem vám tu paradoxně nedá schopnosti jednoduše zabíjet. Trochu mě toto zjištění mrzelo. Základním bodem úspěchu je skákání a vyhýbání se pastem a těm co vás chcou dostat do žaludku.

Setkáte se:

• S časovým limitem, který vás bude tlačit kupředu.
  • Jezdícími plošinami, co vás dostanou na jinak nepřístupná místa
  • Podlahami pokrytými bodáky. (Nic na co byste chtěli šlápnout)
  • Úrovně kde půjde natočit celou místnost o 90 stupňů doleva, či doprava.
  • Možností hrát střídavě za dva upíry.
  • Spínači, které vám dočasně přeruší elektrickou bariéru. (Další varianta je u dvou upírů, kde se na spínači musí stát.)
  • Potvorami typu: Pavouk, vosa, duch a spoustou dalších
  • Párou, která vám bude přerušovaně zasahovat do prostoru
  • A s plnou kupou dalších překvapení. :)

Adventures of Shuggy 4

Pokud máte doma sourozence, či přijde návštěva, tak tu máte ideální zábavu. Ano řeč je o coopu pro 2 hráče na jednom PC. Kladně hodnotím, že se to děje na jedné obrazovce a není to rozděleno na půlky. Na výběr máte z pěti upírů. Shuggy, Pinky, Spike, Daisy a Elvis. Liší se mezi sebou vzhledem a svým stylem. S bratrancem jsme to hráli a bavilo nás to královsky. Občas jsme si mezi sebou zanadávali a nervy byly na pochodu. Obtížnost se časem přehoupne na velmi vysokou a tím se dostaví i frustrace. Může se to brát jako mínus, který vás buď může štvát a nebo naopak vás to požene kupředu. Vše záleží na vaší vlastní šikovnosti, ale tu vám může překazit chybou váš spoluhráč. (Prosím nemlátit se u toho mezi sebou.) Graficky se jedná o solidní až nadprůměrné zpracování. Hrací doba je závislá na vašem talentu a je zde přítomno vícero režimů. Mimo hry pro jednoho a coopu, vás tu čeká i Teleporting troubles kde si zařádíte i s osobním teleportovacím zařízením. Každý režim má i svoje vlastní úrovně. Dále tu máme Leaderboard, kde si můžete porovnat svoje nejlepší časy s ostatníma na Steamu. Opravdu tvrdá konkurence. Můžete u toho žasnout jak to někdo může tak rychle procházet. Za zmíňku stojí komiks přístupný z menu, jenž má dvě části. V té první vidíte Shuggyho na motorce jak jede v dešti a hledá podle dědečkovi závěti hrad a v té druhé vás čeká překvapení. Kdo si to pořídí tak se to dozví a navíc bude mít skvělou zábavu nejen pro sebe, ale případně i pro dalšího adepta.

Dovolte mi začít dopisem, jenž byl podstrčen pod dveře osamělé lesní chatky onoho deštivého rána . Milý Shuggy. Zdraví tě tvůj dědeček Wilfred XIV. Doufám, že se tam máte dobře. Životem procházím již nějaké to století a věčné sání krve ze zdejších spících spoluobčanů se zdálo být nekonečné. Každý upír…

Playhit recenze

Adventures of Shuggy - 80%

80%

Hodonocení redakce

Plusy: + Zábavná hratelnost + Výborná hra pro dva hráče + Znovu hratelnost + Solidní grafické zpracování ////////////// Mínusy - Časem velmi vysoká obtížnost - Může se dostavit frustrace - Nevyužitý potenciál hraní za upíra

Hodnocení čtenářů: 2.53 ( 2 hlasů)
80

Ve hře mám svobodu a spoustu zážitků, které si můžu kdykoliv zopakovat. Mission Accomplished.