Fahrenheit – Starší brácha Heavy Rainu

Kdo hledá silný filmový zážitek ve hře, je tu spravně. Fahrenheit by se mohl utkat s kdejakým slavným románem a stejně by ho svým příběhem převálcoval.

Fahrenheit, ve Spojených státech známý jako Indigo Prophecy, není samozřejmě jediným předchůdcem z dílny francouzského studia Quantic Dreams. Tito vývojáři v čele s Davidem Cagem vydali svou první hru jménem Omikron: Nomad Soul v roce 1999, pro kterou nazpíval úvodní píseň sám David Bowie. Omikron do světa takovou díru neudělal, i když byl na svou dobu výborný a pokrokový. Jeho délka a složitost odradila mnoho audience. To všechno ale přišel napravit o 6 let později Fahrenheit, ve kterém záleží jen na volbě vašeho vlastního postupu a přání.

Ve špatnou chvíli, na špatném místě

Hlavním hrdinou je mladý, pohledný bankéř jménem Lucas Kane. Jednoho zimního večera se mu nechtělo vytvářet nic na večeři, a tak si zašel do místního, klasického New Yorkského bistra. Po několika skleničkách koly ho ale začal zlobit močák a možná ještě něco jiného, že se zavřel do kabinky na pánských záchodech. Protože to ale samozřejmě byl psycho bankéř, vyřežal si do předloktí znaky skarifikací a potom svým nožem od večeře ukončil život nevinného, močícího štamgasty. Ne, dělám si srandu. Lucas byl v jakémsi transu a nemohl své akce jakkoliv ovládat. Po tomto trestuhodném činu se Lucas celý vyděšený probral, poschovával důkazy, pokud to bylo vaším přáním, a z restaurace utekl pryč, aby se mohli pustit do vyšetřování detektivové z NYPD.

2014-11-30_00010

Zahrajeme si za poldy

Tady se dostáváme ke kontrole dalších dvou hlavních postav, krásky Carly Valentiové a frajera Tylera Milese, kterému nevadí hrát basketbal ve sněhu, oděn pouze v triku bez rukávů a šortkách. To, co jste zanechali ve hře za Lucase, naleznete jako jeden z těchto policistů. Fantazii se meze nekladou. Je jen na vás, abyste zkontrolovali každičký důkaz, i ty schované. Potom vyslechnete očitou švědkyni a můžete pokecat s kluky od koronera. A tímto stylem pokračujete ve stíhání Lucase a zároveň Lucasovo útěku a hledání pravdy za tím, co se ten divný večer doopravdy stalo. Během vcelku dlouhého příběhu se podíváme snad všude, přes knihovnu a metro, po policejní stanici a vojenskou základnu.

2014-11-30_00001

K vidění bude ohromný počet sekvencí. Některé jen pro zábavu, jako třeba turnaj v boxu mezi Carlou a Tylerem, přitom když si zlepšují fyzičku v policejní posilovně. A některé jako vytržené z filmu Matrix, hodně nadpřirozena a zpomaleného času. Tyto sekvence ovládáte mačkáním správných kláves oběma rukama, k čemuž poslouží WASD a šipky. O něco lepší a záživnější je hra s herním ovladačem, kde klávesy vystřídají ladné analogy a za chyby budete odměněni vybrováním. Jistě ale nepoběží jen o souboj mezi Lucasem a správními orgány. Do hry se přidají takoví hráči jako Umělá Inteligence a klan starověkých Májů.

Bonusy

Ve všemožných skříňkách a šuplících můžeme naleznout tak zvané bonusové body, které vám potom v hlavním menu odemknou různé obrázky a animace, opravdové záběry Motion Capture nevyjímaje. Podle svého chování k ostatním lze také získat extra životy pro Lucase do je akčních scének. Tu a tam se zapotíme při zběsilém klikání při vyhýbání se kulkám a jindy se začervenáme u erotických záběrů, kde musíme regulovat rychlost my sami, jako kdyby nemohl hlavní hrdina ani pohnout zadkem. Také zde máme několik konců, všechno v závisloti na vaší úspěšnosti a aby toho nebylo málo, musíte udržovat hlavní postavy v dobrém psychickém stavu, to proto aby vám náhodou nespáchali depresivní sebevraždu uprostřed příběhu.

2014-11-30_00019

Proč si pořídit 9 let starou hru?

Protože takových, jako je Fahrenheit, existuje proklatě málo. Před několika lety zmizel ze Steamu bez jakéhokoliv důvodu nebo vysvětlení, to nám ale nebrání hru pořídit za necelých 5€ jinde, napříkad na Gog.com. Soundtrack podobný skupině Nickelback mi vůbec nevadí, tak jako ostatním recenzentům. Jedinou otravnou sekvencí je přehrávání Lucasova mládí, které, se zbytkem rodiny, strávil na vojenské základně, což popírá jakoukoliv logičnost. Stejně bych Fahrenheita nevyměnila za nějakou novou pecku, s rádoby záživným příběhem a agresivními démony.

2013-10-22_00001

Kdo hledá silný filmový zážitek ve hře, je tu spravně. Fahrenheit by se mohl utkat s kdejakým slavným románem a stejně by ho svým příběhem převálcoval. Fahrenheit, ve Spojených státech známý jako Indigo Prophecy, není samozřejmě jediným předchůdcem z dílny francouzského studia Quantic Dreams. Tito vývojáři v čele s Davidem Cagem vydali…

Playhit recenze

Fahrenheit - 99%

99%