Jedno z nejpovedenějších MMORPG posledních let se dočká prvního velkého rozšíření. Guild Wars 2 bezproblémově funguje již přes dva roky, může se chlubit silnou fanouškovskou základnou a na rozdíl od konkurence v podobě TESO nemusí díky absenci měsíčních poplatků řešit změny obchodního modelu. ArenaNet sice své dílo postupně rozšiřoval především formou nových kapitol pro Living Story, postupně sílící spekulace o vývoji plnohodnotného datadisku byly však nakonec potvrzeny před několika dny na konferenci PAX, kde bylo oficiálně oznámeno Heart of Thorns.
Volání džungle
Expanze se bude odehrávat v nové lokaci, v srdci džungle Maguuma. Tvůrci se prý při tvorbě tohoto regionu soustředí především na hloubku a bohatost jeho jednotlivých částí. Namísto balení většího počtu poloprázdných map bychom tak měli dostat sice méně území, ty však budou plná obsahu, který navíc nebude kompletně dostupný během prvního průchodu lokací, kdy mohou být některé překážky ještě nepřekonatelné. Po dalším hraní se tak lze na místo vrátit s vylepšenou postavou a dostat se k dalšímu obsahu a výzvám. Džungle také skýtá mnohem větší vertikální prostor, k jehož objevování by mohla sloužit křídla použitá v traileru. S novým prostředím samozřejmě přichází i nové potvory a bossové, přičemž všichni jsou pod velením prastarého draka Mordremotha, jenž si džungli zvolil za své doupě.
Pokrok nezastavíš
Datadisk samozřejmě přinese i změny, které se dotknou vývoje postavy. Maximální level se sice nijak měnit nebude a zůstane tak na hodnotě 80, jinak by ale HoT mělo obsahovat slušnou porci novinek. Jednou z nich je přítomnost nové classy, Revenanta. Ten by měl nabídnout zajímavý hratelnostní mix, jde totiž o těžce obrněného reka, který disponuje legendárními magickými silami. Tvůrci se rozhodli zaměřit také na end game obsah, který byl mnoha hráči v původní hře kritizován. Změnu by mohl přinést překopaný mastery systém, jenž by měl nabídnout nové možnosti vývoje postavy na maximálním levelu, především pomocí odemykání nových schopností. Lákavě vypadají také specializace pro jednotlivá povolání, další z novinek datadisku. Příkladem je specializace Druid pro Ranger classu, která umožní hraničáři zacházet s magickou holí a přinese úplně nový set schopností a traitů. Podle slov tvůrců by specializace měly vytvořit opravdové podprofese klasických povolání a nabídnout tak ještě větší variabilitu v herním stylu.Protože se bavíme o MMORPG, novinek se dočká i PvP část. Přidán bude herní mód Stronghold, ve kterém hráči sbírají suroviny, najímají vojáky a bojují o nadvládu nad soupeřovými pevnostmi. Rozšířen bude taktéž režim World vs World, do kterého budou přidány nové mapy. Novinkou jsou i cechovní domy, které umožní gildám zakládání vlastních reprezentativních síní.
Heart of Thorns prozatím nemá oficiální datum vydání, hratelná verze by ale měla být k vidění na akci PAX East, která se koná v březnu tohoto roku v Bostonu.
Napsat komentář