Recenze DLC: Shadow of Mordor – The Bright Lord

Chyběl vám v příběhu Shadow of Mordor pořádný boss fight? Rádi byste místo zabíjení pobočníku nakopali do obrněné zadnice samotného Saurona? Pak by mohlo být poslední velké DLC pro jeden z největších hitů loňského roku přesně pro vás.

Ve své kůži

Pokud už vás v hlavní příběhové kampani a později v DLC Lord of the Hunt deptal neohrožený hraničář Talion, přičtete The Bright Lord kladné body hned od začátku. Tentokrát se totiž dostáváme do kůže elfského šlechtice Celebrimbora, který v původní hře vystupoval jako duch uvnitř Taliona. Nacházíme se několik stovek let před událostmi Shadow of Mordor, Sauron je na vrcholu moci, jedno mu ale přeci jen chybí. Celebrimbor mu totiž vzal Prsten a tím i část moci nad jeho skřetími služebníky. Elf navíc následně napochoduje do Mordoru s jediným cílem – vytvořit si vlastní skřetí armádu a rozdrtit nenáviděného nepřítele.

MiddleearthShadowofMordor_Celebrimbor

Jeden vládne všem

Přestože styl boje mají Talion i Celebrimbor totožný ( luk, meč, dýka), schopnostmi se odlišují diametrálně. Tvůrci se totiž v DLC rozhodli odebrat většinu bojových skillů jako omračování nepřátel skoky či focus režim při lukostřelbě a nahradili je Prstenem. Kdo však čeká velkolepou show plnou devastačních útoků, bude pravděpodobně zklamán. Použití Prstenu pouze spustí jakýsi bullet time a vy tak ve zpomaleném čase můžete vrazit mezi nepřátele a pomocí klasických útoků zredukovat jejich počet. Efektivitu tohoto režimu umocňuje fakt, že po spuštění máte ihned nabitý kombo měřič a můžete tak využívat okamžitých poprav či neomezeného množství šípů. Délku působení Prstenu můžete navíc znatelně prodloužit splněním čtyř vcelku zábavných misí, po jejichž dokončení máte na prstě připravenou malou zbraň hromadného ničení.

Souboj titánů

Právě prstenové mise a několik collectibles rozesetých po mapě jsou jediným vedlejším obsahem, který TBL přináší. K tomu přihazuje několik příběhových misí, které ale všechny spočívají v ovládnutí určitého počtu skřetů a následném zotročení warchiefa. Jakmile pokoříte všech pět (což je záležitost jedné, maximálně dvou hodin), můžete se směle postavit samotnému Sauronovi. A právě tento souboj je tím lákadlem, kvůli kterému se vyplatí si TBL pořídit. Sauron je přesně takový obrněný plecháč jako ve filmu, jeho rány hodně bolí a navíc boj prodlužuje neustálým oživováním padlých skřetů. Celé je to velkolepé, připadáte si jako v Jacksonově filmu a po zasazení poslední rány je vám skoro líto, že bitva už končí. Jedinou vadou na kráse této mise tak je fakt, že v základu jde o prosté nabíjení Prstenu ovládáním skřetů a jeho následné použití na Saurona. V kontextu původní hry, kde byla většina příběhových boss fightů z velké částí QTE, je to ale posun vpřed a důstojné završení příběhu Shadow of Mordor.

wpid-GOrSR-620x350

Jeden jim všem káže

Zmíněné ovládání skřetů je další novinkou, kterou TBL přináší. Obyvatele Mordoru šlo ovládat už v původním titulu, nyní si ale můžete svojí armádu vytvářet přímo během boje. Celebrimbor si může kdykoliv přivolat na pomoc pětici skřetů a při dostatečně plném kombo měřiči má k dispozici Wraith flash, kterým ovládne několik nepřátel poblíž. Samozřejmě čím větší hodnota komba, tím větší efekt tato schopnost má. Jakkoliv se může ze začátku zdát nepotřebná, rychle se ji naučíte využívat a v mnoha situacích vám zachrání ladný elfí krk. Hra celkově o něco přitvrdila a i přes možnost využívání Prstenu mi boje v TBL přišly náročnější než v původní hře, kde byl Talion od poloviny hry nezastavitelná mašina na zabíjení.

150220_104357_lmogak1

Takže?

Po průměrném Lord of The Hunt je The Bright Lord rozhodně povedeným kouskem, který dává ochutnat trochu jinou hratelnost a především přináší povedený boss fight se Sauronem. Jediným výrazným záporem tak zůstává délka hry, která se při plnění pouze příběhových misí šplhá ke třem hodinám, při hraní vedlejšího obsahu pak získáte hodinu či dvě navíc. Jestli to stojí za investici deseti dolarů záleží na tom, jak moc se vám líbilo původní Shadow of Mordor. Zatímco Lord of the Hunt bych ale doporučil pouze ortodoxním fanouškům SoM, The Bright Lord má potenciál zaujmout i širší masy hráčů a fanoušků Pána Prstenů, kteří někdy toužili si to se Sauronem rozdat pěkně na férovku.

Chyběl vám v příběhu Shadow of Mordor pořádný boss fight? Rádi byste místo zabíjení pobočníku nakopali do obrněné zadnice samotného Saurona? Pak by mohlo být poslední velké DLC pro jeden z největších hitů loňského roku přesně pro vás.  Ve své kůži Pokud už vás v hlavní příběhové kampani a později v DLC Lord of…

Shadow of Mordor: The Bright Lord

Délka hry - 55%
Nový obsah - 86%
Hratelnost - 85%
Příběh - 78%

76%

Hodnocení redakce

Dobře zpracované DLC, které přináší nového hrdinu, několik povedených úprav hratelnosti a konečně pořádný epický boss fight. Zážitek je to hutný a zábavný, konec však přijde rychleji, než by se vám líbilo.

Hodnocení čtenářů: Buďte první !
76

Dlouholetý hráč série Football Manager a fanoušek všeho, co zavání Pánem Prstenů.