Menu

Carmageddon Reincarnation – Preview

..Pozor, přechod pro chodce

Při získávání řidičského průkazu vám bylo jistě jasně řečeno, že se jezdí po jen pravé straně. Dodržováním pravidel silničního provozu se pak vyhnete problémům se zákonem. Pokud vás podobná omezení už rozčilují, či si prostě chcete užít svobodnou jízdu kdekoliv a bez pravidel, tak tu pro vás čeká série Carmageddon. Hra se k nám vrací, již ve čtvrtém pokračování s podtitulem Reincarnation a opět se stanete cynickým bastardem v podobě veterána v zabíjení chodců a destrukci vozidel se jménem Max Damage.

Carmageddon_Reincarnation 2015-05-10 13-20-56-03

..O co tu vlastně jde?

Vše je limitováno časovým limitem, jenž vám bude navyšovat přejíždění chodců, zvířat a čehokoliv co se hýbe nebo  ničením vašich oponentů. Základní možnosti výhry spočívají ve třech způsobech provedení. Zabít všechny chodce se jeví jako nejtěžší, ale zdaleka nejzábavnější. Zničit oponenty kteří proti vám závodí zní jako dobrý kompromis a není to tak složité, jak to zní. Pro ty kteří nemají rádi krev a destrukci tu máme poslední asi nejmíň využívanou možnost a to čistý průjezd přes checkpointy. Vaši oponenti se vás budou snažit ničit a tentokrát se zdají být agresivnější.

Carmageddon_Reincarnation 2015-05-10 13-19-35-07

 ..Tentokrát se jede na zkoušku

Vývojáři ze Stainless Games se tak po dlouhých 14 letech pustili do pokračování posledního dílu, jenž vyšel v roce 2000 a mnoha fanouškům rozhodil náladu díky různým změnám a novinkám, které v předchozích částech nebyly. To nejspíš zapříčinilo, že se Max odebral na delší dovolenou. Postupem času ho nejspíš přestalo bavit lenošení a tak při cestě autem k hospodě přejel nešťastnou náhodou pár vývojářů Stainlessu. To zapříčinilo interní diskuzi o tom, že by bylo vhodné vrátit Maxe zpátky do hry, protože se evidentně nudí. Strach z odlivu fanoušků k vzrůstající popularitě podobně laděné série GTA, jenž nabízí podobný systém hry jen více rozšířený a zaměřený více na příběh zapříčinil, že si vývojáři uvědomili ty uteklé roky. Hry přes early access již nějakou tu dobu fungují a vývojáři pochopili, že žízeň po pokračování byla tak nostalgická, že by nebylo od věci nechat fandy mluvit do vývoje. V březnu 2014 se tak objevila alfa verze.

Carmageddon_Reincarnation 2015-05-10 13-28-24-72

..Jak to vypadá s vývojem?

Není žádným tajemstvím, že počátek Early Access se nesl ve znamení mnoha zklamání ze stran fandů. Zimní prostředí s nedodělanými texturami a absence předmětů a beden s náhodnými bonusy, tak nějak nepřipomínal starý dobrý Karmec. Do toho příšerná optimalizace a masivně zdlouhavé loadingy. Zásadní byly i časté pády hry. Dalo by se říct, že někdy je lepší vypustit na Early Access hru v alespoň trochu hratelném stavu. To se tentokrát nestalo a mám neblahý pocit, že tímto krom hra získala obal nedůvěry již od počátku. Jak čas plynul přibývaly další mapy, vehikly a hra se pomalu vyhrabávala z nejhoršího. Autoři jakoby moc nespěchali a přitom se jedná o velmi zábavnou partu lidí. Jak to můžu vědět? Mají spoustu videí ze streamu na youtube přímo při hraní a neberou se příliš vážně.

Carmageddon_Reincarnation 2015-05-10 13-23-55-89

 ..Co nám tvůrci nachystali?

Člověk by si pomyslel, že u Early Access hry se vývoj začne u té sympatické části jíž představuje multiplayer. Na něj jsme si museli počkat až do nedávného updatu a celkově prakticky celý rok a i tak často nenarazím ani na jeden server. Palec dolů! Graficky vypadá hra poněkud zvláštně. Není to vyložené zklamání, ale čekal jsem něco trochu jiného. Modely aut, prostředí a dalších věcí můžu zařadit mezi slušně odvedenou práci. Mám tu však jedno velké ALE. Hlavní výtku mám především kupodivu k paletě barev. Jestliže syté a mírně přepálené barvy skvěle fungovaly v Carmageddonu II, tak zde už se zbořila ta tenkí hranice vkusu. Často tak vidím přepálené odstíny a barevné tóny jakoby to bylo tvořeno během drogových rituálů celého studia. Mrzí mě, že díky tomu je spousta teoreticky kvalitních textur tak byla degradována úplně jiným směrem. Bohužel nepředpokládám, že to bude předěláno.

Pokud vám také hra padá hned při startu s chybovou hláškou a máte Windows 7  zkuste naistalovat officiální update ze stránek Microsoftu. Pomohlo mi to.

Zde odkaz: https://support.microsoft.com/cs-cz/kb/2670838

Poslední dobou mám v tomhle směru smůlu a ve hrách mě to zkrátka irituje. Jak to máme s tou optimalizací? Bylo oznámeno, že na to prý není časový prostor a oni se spíše snaží ladit samotnou hratelnost a přidávat nové prvky. Hra jela bídně i na velmi dobrých strojích a osobně mi celkem pomohlo manuální nastavení zpražení procesoru, kde jsem to nastavil prioritu u procesu na vysokou. Tím se mi zvedlo celkové FPS a hra se tak necukala a jela znatelně plynuleji. To mi indikuje, že optimalizace půjde zlepšit relativně hladce a není důvod si jí neupravit sami doma, než čekat až se k tomu uráčí sami vývojáři. Pokud to víceméně jede hodně lidem nic moc, tak je to prostě nedostatečnou optimalizací. Tu naštěstí zlepšil poslední update a hra již jede obstojně, takže se nemusíte již obávat. Plná verze snad ještě zkrátí načítání levelů, kterých bude 16. Velmi hezké číslo.

2015-05-14_00030

..Pospíchej pomalu

Vypadalo to že se dočkáme vydání v dubnu. Autoři se sami dušovali, že o tom vedli poradu a dalo by se to i stihnout. Nakonec se však uchýlili k názoru ve kterém se shodli doladit hru a přidat poslední update před vydáním. Tento trend se celkem rozmohl viz třeba časté odklady pc verze GTA V. Carmageddon však odložen být může, protože byl přístupný už hodně dlouho a zdá se, že s postupem času to začíná přinášet první ovoce. Z 23.4. se tak hra odsouvá na 21.5., což dává prostor vychytat poslední mouchy.

Ve hře mám svobodu a spoustu zážitků, které si můžu kdykoliv zopakovat. Mission Accomplished.

Žádné komentáře

Playhit TV

Česká databáze her

Reklama