Menu

Trine 3: Artefacts of Power – Preview

..Jsme zpět a připraveni?

Trine ve své době přišlo jako blesk z čistého nebe a vneslo světlo do zatuchlých vod 2D skákaček postavených na logických interakcích mezi třemi postavami a jejich okolím. Rytíř, zlodějka a čaroděj se díky svým schopnostem dokázali vydávat na mnohá dobrodružství. První dva díly si díky svým nesporným kvalitám v oblasti hratelnosti, grafického zpracovaní a v neposlední řadě i velmi oblíbenému cooperativnímu multiplayeru získalo mnoho příznivců. I do prvního dílu byl coop později přidán v tzv. Enhanced edici. Třetí díl mě překvapil svou nečekanou přítomností na Steamu ve formě předběžného přístupu. Netušil jsem, že Frozenbyte už maká na hře a spíš jsem si myslel jak se její tvorba teprve dává dohromady v rámci příprav.

trine3_64bit 2015-05-08 07-44-45-01

..Do třetice všeho dobrého?

Co mě zaujalo jako první byl trailer na hru ze kterého je patrný největší skok oproti předchůdcům a tím jest přechod do částečného 3D. Co to obnáší? V prvé řadě vám to dovolí vyšší variabilitu pohybu a s tím spojené řešení situací. První fází budete nejspíš procházet poněkud nemotorně právě díky přechodu do 3D a to i díky pevně danému náhledu lokace. Kamera snímá celkem přehledně, ale tu a tam mě zmátl úhel snímání prostředí. Tvůrci doufejme časem přidají alespoň částečnou rotaci v prostředí přes klávesnici. Jako první věc hry pro jednoho hráče vás čeká trénink kdy budete postupně hrát za všechny postavy a jeho ztvárnění beru jako intuitivní a dobře provedené. Má tato hra co nabídnout i po třetí? Změna již byla na spadnutí. Je pravdou, že druhý díl vyčerpal koncept 2D skákačky v sofistikovaném stylu na samé pomezí možností a těžko se mi představovalo, že tenhle směr může být ještě pokořen. Třetí díl se vydal trochu jiným směrem díky přidání 3D, ale přibyly i další zajímavé věci. Hra ma v launcheru přítomnou položku i pro módy a je zde možnost využít i editor.

trine3_64bit 2015-05-08 07-53-06-77

..Co se v mládí naučíš…

Dalo se očekávat, že se rozšíří možností dovedností našich hrdinů a vývojáři mě v tomto směru příjemně překvapili. Přibyly tak nějaké ty útočné, obranné a nebo i pohybové možnosti, které přidávají na pestrosti v hratelnosti.V tomto směru dávám tedy palec nahoru. Nejvíce mě pobavila situace kdy se s rytířem dostáváte k propasti a během skoku do ní máte držet mezerník. Tím si dáte štít nad hlavu a funguje vám na plachtění vzduchem a můžete tak pomalu manévrovat směrem dolů. Kritik by mohl nadnést jak se takový vypasený rytíř může ve vzduchu udržet za pomoci štítu, ale o tom jsem v ten moment vůbec nepřemýšlel a se zatajeným dechem pozoroval tento skvěle zrealizovaný nápad.

Speciální tip: Při prvním štítovém letu je možné doletět až na vzdálený konec bez nutnosti zastávek na přilehlých skalních plošinách.

Hra za zlodějku mě nikdy příliš nebrala, protože mi nepřišla dostatečně zajímavá a zde to bylo ještě více aktuální. Vlastně přesně nevím proč jí zlodějka říkají, když ve hře nic nekradete. Spíš bych se tedy klonil k povolání typu lučišnice. Také ubyla možnost zachytit se hákem na dřevěných plochách, ale co jsem zaslechl tak to snad prý bude zpět přidáno časem. Zatím má vymezené místa kde se dá zachytit na speciální háky, což mě zkrátka připomělo nového Thiefa, kde jako zloděj můžete vylézt jen na některá místa. Upřímně mi to příjde postavené na hlavu. Kouzelník se nedostal schopnost vytváření vlastních beden a plošinek a musíme se spokojit s pouhou možností vytvořit bednu pomoci klávesy F. Hra za něj by chtěla ještě vyladit a vylepšit.

trine3_64bit 2015-05-08 07-45-43-32

..Nevypadám věru zle

Pozorováním prostředí tu hraje vyšší roli díky přeměně do částečného 3D světa. Na každé části obrazovky strávíte díky tomu více času a tak si všímáte více svého okolí. Dříve se místy konal spíše speedrun, kdy se vše hnalo směrem zleva doprava a nebylo nutné se zastavovat skoro na každé obrazovce. Objekty a vůbec celkové ztvárnění jde opět o něco dál něž minule. Zamrzí nemožnost vypnout speciální efekty, které mě často rušily. Stačila by možnost snížit její přepálenou intenzitu. Kvalitu detailů regulujete pomocí stupnice od very low až po very high. Pouze na nejnižší stupeň se vypnulo HDR avšak grafika jako taková šla celkově dolů. Autoři by měli také přivést více objektů na scénu, protože některá místa působí mrtvě a nedodělaně. Některé objekty lze zničit např. sudy, či plot ze dřeva, ale taková branka a pár dalších teoreticky rozbitelných věcí už ne. Optimalizace se vydařila a hra běží velmi svižně a věřím, že si zahrají i majitelé starších strojů. Občas se můžete setkat s propadem FPS u náročnějších efektů kdy se například ničí skalní stěny pomocí zavěšeného balvanu.

trine3_64bit 2015-05-08 07-51-24-87

..Sólo, či spolupráce?

Při hře kdy budete sám máte výhodu v tom, že vás nikdo nehoní a hra vám vydrží déle. Nemusíte tak čekat na spoluhráče a klidně si přečíst stránky při načítání levelu. Časem se však může dostavit mírný stereotyp a rádi uvítáte společnost. Pak doporučuji sehnat spoluhráče , či se zkusit připojit na některý ze serverů. Prozatím jich moc nebývá, ale s trochou štěstí se brzo někam dostanete. Co se týká samotného coopu, tak po dvou neúspěšných pokusech mi hra vždy při zakládání spadla s chybovou hláškou. Věřím, že se podobné věci vychytají relativně brzo. Po nějakém čase jsem se vrátil k pokusu o hraní po internetu a světě div se, když nebyly nalezeny žádné servery. Tohle se nedá jen tak přejít a to zvlášť v předběžném přístupu, kdy se mají vychytávám chyby.

trine3_64bit 2015-05-10 09-38-15-03

..Hodnocení

Mám celkem smíšené pocity. Nemůžu prohlásit, že by mě hra uhranula, ale za katastrofu to také nepovažuju. Očekávání byly však o něco větší, než hra samotná nabídnula. Hra se však může solidně vypracovat a výsledný produkt bude adekvátním nástupcem Trine 2 v trochu jiné formě. Workshop se snad časem více rozjede, protože zatím obsahuje pouze čtveřici map, což se časem nejspíš rozšíří. V tomto případě by velmi sedla demoverze hry a ta pravděpodobně také přijde. První dva díly jí na Steamu mají, takže pokud jste se k sérii zatím ještě nedostali tak vám doporučuji to vyzkoušet. Jinak bych si 20 euro zatím ušetřil a počkal se na přechod do plné verze a hru si prohlédnul na třeba na YouTube.

 

Ve hře mám svobodu a spoustu zážitků, které si můžu kdykoliv zopakovat. Mission Accomplished.

Žádné komentáře

Playhit TV

Česká databáze her

Reklama