Menu

I, Zombie – Nemrtví se bouří

..Hra na babu?

„Máš jí!“… „Néé nemám…“.. „Ale máš!“ Kdo by si nepamatoval tyhle dětské hry na babu? Možná dnešní mládež, co radši tráví čas u PC, než venku. To není žádná výtka, ale spíš konstatování reality. Nyní si představte, že podobný koncept má i dnešní hra kterou bych vám rád představil. Budete v těle zombie, jenž má velkou touhu po tom získat spojence v lidských řadách. Mutace a celkový intelektuální vývoj u zombíků způsobil, že se dokážete vžít do role velitele a velet svým jednotkám. O kom mluvím? No přece o zombií armádě kterou si chcete vytvořit z lidí.

I, Zombie 2015-06-16 20-17-33-70

..Připojí se?

Armáda má se zombíky problém protože jí velmi rádi kradou vědce a přeměňují je do svých řad. Tím se vlastně s každým novým levelem zvyšuje jejich zabezpečení. Hlídkové jednotky chodí svoje trasy, pak mají lepší vybavení a odolnost. Vy musíte využívat prostředí ve svůj prospěch. Základní systém je postaven do 2D provedení. Ovládání je tedy velmi jednoduché. Pro klasický pohyb máte daný na šipkách. Zamrzí nemožnost přenastavení ovládání, ale je to celkem intuitivní a dobře promyšlené. Není to tedy jen o vašem pohybu, ale také budete ovládat svoje spojence, které nakazíte a předěláte na zombíky. Skupinu ovládáte jakousi speciální energií, jenž lidé nedokáží zachytit. To vám dává taktické možnosti. Příkazů moc není, ale vystačíte si s nimi. Klávesa A=Attack (útok), S=Stop (zastavit), D=Follow (následovat) a pak tu je klávesa R=Restart (pro restart levelu).

I, Zombie 2015-06-16 20-46-15-75

..Jak se tvoří zombík?

Není to nic složitého. Žádný recept a zaříkadlo abrakadabra nepotřebujete. Pokud se s vaší zombií dostanete dostatečně blízko k cíli tak oběť zabije a přetvoří. Jakmile je proces dokončen tak máte nového kolegu do teamu. Prohrajete jen pokud zabijí přímo vás. Svůj team můžete využít a nebát se z jeho ztrát. Za předpokladu, že se nesnažíte utržit co nejlepší skóre po skončení levelu. Ten končí až jsou přítomny pouze zombie a žádní lidé. Kolik bodů dostanete závisí i na rychlosti se kterou projdete levelem. Kolikrát jsem zjistil, že se nevyplácí spěchat, ale například trochu plánovat kudy kam půjdete a v který okamžik. Vyplatí se chvíli pozorovat jak přesně chodí stráže a to třeba hned dva nejbližší a pak prokličkovat v místě kde vás nezahlédnou v ten správný moment. Pak se jednomu z nich dostanete do zad a v tu chvíli máte nového adepta do teamu.

I, Zombie 2015-06-16 20-16-36-36

..Taktický útok

S větší skupinou se můžete vrhnout lépe do akce. Pravděpodobnost, že to někdo z vás nepřežije bývá vysoká, ale oni to prostě neřeší a necítí žádný strach. Mojí oblíbenou taktikou se tak stalo přesunout se na roh místa kde chodí hlídka a zastavit team pomocí příkazu Stop. Ve správný moment jim příkážete Attack a pak se držíte mimo směr střelby. Jdou přímo k cíli a zaměstnají ho tak. Vy máte ideální šanci pro útok z boku na který většinou nestačí reagovat. Pokud vás zrání, tak se vlastně skoro nic neděje. Máte na chvíli menší hodnotu zdraví a tak občas lepší se někde skrýt, či stáhnout. Regenerace zdraví tu však představuje výraznou výhodu, kterou vám lidé můžou pouze tiše závidět. Během chvíle máte opět zdraví jako řípa.

I, Zombie 2015-06-16 20-17-22-14

..Co si o tom myslím?

V jednoduchosti je síla a tato hříčka ždímá tento směr na pomezí maxima. Nic nepřebývá, ale ani nechybí. Devatero archivementů na Steamu vypadá jako něco, co by se dalo s trochou snahy splnit. Po přímém zjištění, co se vyžaduje už vím, že zdaleka největší výzvou se tu prezentuje ten s názvem (Speedrunner). 15 minut na projití celou hrou vás donutí projít hrou s chirurgickou přesností, protože máte celkem 20 levelů. Grafická stránka neurazí, ale ani nenadchne. Zaujal mě pohled do credits, kde vidíte Design and Programing (2 osoby), Art (1 osoba), Music (1 osoba) a to je vše. Co tím chci říct? Na jednoduší, ale stále kvalitní hru není třeba velkého teamu a snad to inspiruje mnoho dalších nadějných vývojářů. Pak budou vznikat další parádní hry v podobném stylu. Za mě dávám 92%.

..Hra na babu? "Máš jí!"... "Néé nemám...".. "Ale máš!" Kdo by si nepamatoval tyhle dětské hry na babu? Možná dnešní mládež, co radši tráví čas u PC, než venku. To není žádná výtka, ale spíš konstatování reality. Nyní si představte, že podobný koncept má i dnešní hra kterou bych vám…

Playhit recenze

I, Zombie - 92%

92%

Hodnocení redakce

V jednoduchosti je síla a tato hříčka ždímá tento směr na pomezí maxima. Nic nepřebývá, ale ani nechybí. Grafická stránka neurazí, ale ani nenadchne.

Hodnocení čtenářů: Buďte první !
92

Ve hře mám svobodu a spoustu zážitků, které si můžu kdykoliv zopakovat. Mission Accomplished.

Žádné komentáře

Playhit TV

Česká databáze her

Reklama