Recenze – V zajetí chamtivosti

..Stavíme spojení

Být zaměstnancem stavební firmy vám může zaručit zajímavou kariéru. Od mozolů na rukou, přes nošení stavebních plánů až třeba k vedení celé skupiny. Vlakové spojení občas vyžaduje mimo výstavby obrovského množství kolejí, také vybudovat i nějaký ten tunel, protože kopec vám zkrátka nehodlá uhnout. Věci se dali do pohybu a brzy byl do práce zapojen stavební inženýr Jonathan Finch. Po nějaké době se k vám dostane dopis, kde vás letitý známý prosí o pomoc. Máte za ním neprodleně přijet a pomoci s řešení záhadného případu. Dozvídáte se o nedávné nehodě při stavbě železničního tunelu, při které zahynul stavební inženýr Jonathan Finch.  Veškeré stavební práce byly pozastaveny až do vyšetření celé události. Jeho tělo jakoby se propadlo do země. Tomu však sami nevěříte a tak se tomu v této nové hře od Špidly podíváte na kloub.

V zajeti chamtivosti 2015-10-10 10-19-51-23

..Hledání stop

Sedáte do vlaku a vydáváte se na místo. Během své cesty se stanete se svědkem podivných událostí u kterých o vlásek uniknete vlastní smrti. Někomu se nejspíš nelíbí vás zájem o vyšetřování případu. Ve svém deníku máte poznámku: „Když jsem vystoupil z vozu, nějaké podivné stvoření se mě pokusilo zastavit založením požáru. Nicméně se zdá, že jsem dorazil na místo kam mne Thomas povolal, leč poněkud neobvyklým způsobem. Dobře, od teď se budu muset obejít bez jeho pomoci.“ Thomas vám zanechal i balíček s potřebnými informacemi spolu s podivným artefaktem, jenž byl nalezen na místě neštěstí. Také vám zde něco nehraje? Pomůže vám prozkoumání dělnické osady?

V zajeti chamtivosti 2015-10-10 10-16-57-00

..Jdeme na to

Při hraní budete brzy jako doma. Staré principy nerezavý a tak se vám naskytne příležitost hrát klasickou adventuru ve stylu Špidly jako ze staré školy. Nutno podotknout, že tato stará škola má velmi pěknou fasádu, což přeneseně myslím její grafický vzhled. Zde nemám absolutní šanci cokoliv vytknout a naopak zírám, jak to opět vývojáři dokázali takto skvostně vyobrazit. Umělecká práce, již může mít svůj rozsah i v počítačových hrách, což je něco, co mě několikrát napadlo během hraní. Nové částicové efekty přidávají na atmosféře. Prach, pára, kouř a tak podobně. Některé objekty jsou i lehce animované, takže skoro cítíte přítomný vítr ve vlasech. Co se týká samotné hratelnosti, tak ta je vcelku pestrá. Minihry vám můžou občas pocuchat nervy. Přiznám se, že jsem tentokrát některou tu minihru přeskočil, protože se mi prostě nedařilo ji dokončit. Oceňuji tuto volbu vzhledem k tomu, že bez ní bych se dál nedohrál. Dále tu máme interaktivní mapu a ta je členěna do tří částí. Příběh vás může zaskočit, nadchnout a budete mít chuť vědět víc.

V zajeti chamtivosti 2015-10-10 12-00-35-12

..Chamtivost

Jak s tím vším vlastně souvisí? No vezměte si železnici jako takovou a vzhledem k nutnosti šetření na nákladech a očekáváním výdělku se potom výstavba tunelu jeví jako absolutní nutnost. Zastaví chamtivost i možnost, že se tunel může nacházet v místě, které nemělo být nikdy narušeno? Postavili byste si garáž i na hřbitově pokud by nebylo jinde místo? Myslím, že zdravý rozum zvítězí, ale chamtivost vám může zaslepit mysl a pak už vidíte jen zkrze peníze a zisk. O tom jak to celé dopadne se budete muset přesvědčit sami. Abych vás trochu zmátl, tak na ukázku zasílám poznámku z deníku. Artana mi vyprávěla o nějakém muži. Vydávaje se za jejich božstvo, využil kmen Ikhmar k dolování drahokamů hluboko v horách. Abych se tam dostal musím získat její náramek od kováře žijícího ve starém městě a poté jej doručit knězi.

V zajeti chamtivosti 2015-10-10 12-16-34-49

..Jak to vidím?

Další zařez na pažbu od Špidly. Nebojím se je označit za mazáky a veterány na poli klikacích adventur s bohatým přesahem jak na poli herním, tak grafickém. I ten zvukový doprovod má něco do sebe a já se jen marně snažím najít nějaké pihy na kráse. Fajn. Něco nacházím, ale tentokrát je to na mé straně. Zpětně lituji, že jsem občas využil herní napovědy, protože to bylo zbytečné a stačilo se soustředit na detaily prostředí. Další věcí, kterou nemíním brát vyloženě jako mínus je absence hry na Steamu, protože když vidím, že se něj dostala i nedávná hra Praha magická, tak to mírně zamrzí. Archivementy dělají svoje a během postupu hrou a jejich otevíráním dostal člověk dvojitou porci dobrého pocitu. Tak, či tak to dnes vidím na pohádkových 95%.

..Stavíme spojení Být zaměstnancem stavební firmy vám může zaručit zajímavou kariéru. Od mozolů na rukou, přes nošení stavebních plánů až třeba k vedení celé skupiny. Vlakové spojení občas vyžaduje mimo výstavby obrovského množství kolejí, také vybudovat i nějaký ten tunel, protože kopec vám zkrátka nehodlá uhnout. Věci se dali…

Playhit recenze

V zajetí chamtivosti - 95%

95%