Menu

Rescue 2: Everyday Heroes – Zachraň co můžeš

..Hořííí!

Hoří horní heršpická hospoda Hrbatý hrozen. Hostinský Hrubeš hýká hrůzou. Honí hasiče, hubuje, hořekuje, huláká: „Haste honem, hybaj hovada!” Kdo by neznal tuto povídku začínající pouze písmenem „h“? Pokud jste byli někdy součástí ať už jako pouhý divák nebo jako majitel hořícího objektu a měli jste šanci vidět hasiče v akci, tak nejspíš musíte smeknout nad jejich zkušenostmi. Ne nadarmo existuje spolek dobrovolných hasičů a právě oni mají někdy rychlejší zásah než přímá jednotka hasičů oficiálních. Vývojáři z Fragment Production Ltd. se vrátili v druhém pokračováním Rescue: Everyday Heroes a to jen tak, že do názvu dosadili číslici 2. Jednoduché a účel splňující řešení, protože minulý díl měl v názvu 2013 a vývojáři prostě nestíhají vydávat každý rok další ročník. Rescue 2: Everyday Heroes má také výhodu v tom, že se dostal oproti prvnímu dílu i na Steam a má sebou i sadu 20 archivementů.

2016-03-08_00003

..Táhneme za jeden provaz

I sebelepší skupinka hasičů musí mít nějaký systém, aby mohla zvládnout co nejnáročnější situace. Tady budete VY tím hlavním prvkem, který ovlivní úspěch, či neúspěch dané mise a následující vyhodnocení zásahu. Hra je prakticky snímaná v pohledu klasických strategií a vám tak jako hlavní ovládací prvek připadne do ruky myš se kterým budete ovládat různé akce, které ovlivní průběh situace. Máte výhled na základní mapu města a když se něco objeví, tak se očekává, že nebude otálet. V sázce můžou být životy nevinných lidí, ale i těžké škody na majetku. Ostřejší mise začínají až po postupném seznámení s prvky hry, které vám budou vysvětlivkami dobře představeny. Jeden hasič nic moc nezmůže a tak se táhne za jeden provaz jak se říká. O to více potěší, že je hra i v kompletním českém překladu.

2016-03-07_00002

..Kolik životů zachráníte?

Začínáte jako správní zelenáči pouze s jednou hasičskou stanicí a postupným odemykáním misí se vám otevírají další. Jak přibývají finance, tak nakupujete nová vozidla a najímáte více záchranářů. Setkáte se s různorodými situacemi a dojde i na výzvy typu zásah ve vyšším patře budovy ke kterému použijete vůz s požárním žebříkem. Před podobnými zásahy je nutná nějaká příprava. Obvykle, než někam přijede, tak to vezme trochu času a nelze po příjezdu hned začít hasit. Je třeba pohotově zhodnotit situaci a vědět co je nejvíc akutní. Bez zdroje vody můžete jen nečinně přihlížet a tak jednou z prvních věcí bude napojení hadic na hydrant, či jiný zdroj vody. Hadice napojují vaši pomocníci z vozů, aby si mezitím pomohli hasičům najít co nejlepší pozice pro hašení. K urychlení zásahů je také dobré přesouvat si vozidla mezi stanicemi, aby se nestalo, že některá stanice je velmi dobře vybavená a jiná zase ne. V takových chvílích se pak může stát, že ztratíte zbytečně mnoho času jejich dodatečným přesunem. Líbila se mi detailnost interiérů budov ve kterých si budete občas muset vystačit i s obyčejným hasičákem, který je již běžnou součástí bezpečnosti budov. Dále beru jako plus možnost ovládání i rychlé záchranné služby zdravotníků, což snížilo jistý stereotyp.

2016-03-07_00010

..Vady na kráse?

Při hraní mě iritovaly spíše drobnosti. Přes všechny ty hýbající se grafické efekty ohně, vody a měnících se světel sirén vašich vozidel, mě tak nějak překvapila menší přítomnost kouře. Spousta věcí hoří, ale bez kouře to spíše provokuje k tomu vzít si klacek a špekáčky a najíst se před zásahem. Dále grafická stránka nemá ten správně syrový tón barev a je to barevné jak omalovánky pro děti a taky přesvětlené. Kde je tma, stíny, špína, prach a nějaký ten kouř? Čekal bych orosené tváře čekajících nešťastníků uvězněných v hořících místnostech a jejich občasné zbrklé a zmatené chování. Oni spíše jen jakoby čekají a pasivně rezignují na svou situaci. Ikony po označení vozidel a postav by se nemuseli otáčet a podobně tak například ikona pro hydrant. Zbytečně to vyrušuje i když chápu, že se občas v tom chaosu vyplatí díky tomu lehce nalézt co potřebujete. Grafická stránka a umělá inteligence by zasloužila ještě nějakou tu péči, ale i tak se jedná o velmi zajímavou a poctivou hru. Přes její určité nedostatky jí nezhodnotím tak jako většina z široké hráčské základny z celého světa s nynějšími 59%, ale přidám téměř o deset procent navíc a uděluji 68%.

..Hořííí! Hoří horní heršpická hospoda Hrbatý hrozen. Hostinský Hrubeš hýká hrůzou. Honí hasiče, hubuje, hořekuje, huláká: „Haste honem, hybaj hovada!” Kdo by neznal tuto povídku začínající pouze písmenem "h"? Pokud jste byli někdy součástí ať už jako pouhý divák nebo jako majitel hořícího objektu a měli jste šanci vidět hasiče…

Playhit recenze

Rescue 2: Everyday Heroes - 68%

68%

Hodnocení redakce

Grafická stránka a umělá inteligence by zasloužila ještě nějakou tu péči, ale i tak se jedná o velmi zajímavou a poctivou hru.

Hodnocení čtenářů: Buďte první !
68

Ve hře mám svobodu a spoustu zážitků, které si můžu kdykoliv zopakovat. Mission Accomplished.

Žádné komentáře

Napsat komentář

Playhit TV

Česká databáze her

Reklama