Menu

Doom: Pekelné beta dojmy

Peklo volá

Beta nového Dooma byla ohlášena již velmi dávno. Mohli jste si jí zajistit například koupí Wolfensteina: New Order. Zkraje dubna byla v tomto duchu první neveřejná beta a právě nyní v těchto dnech proběhla veřejná open beta do které mohl vstoupit kdokoliv. Stačí vlastnit steam a nějakých 10 Gb volného místa na disku. Nezapomeňte i na dostatečně výkonnou počítačovou sestavu. Kdo jí nemá, tak má možnost zkusit si to i na konzoli PS4, XboxOne. Otevřená Beta běžela od 15.dubna do 17.dubna. Díky většímu zájmu byla nakonec prodloužena o den déle, čili toho mohou využít třeba lidi, co byly o víkendu na chatě. To máme solidní zhruba 4 dny na vyzkoušení multiplayeru. Ano, singleplayer nebyl obsažen, což nepřekvapí.

20160417182051_1

Jaká je nabídka?

Obsahu není na rozdávání, ale našel se prostor pro dvě mapy Heatwave a Infernal a dva módy Team Deathmatch a Warpath. Obě mapy nejsou moc rozsáhlé a design by si zasloužil větší péči. Zatím je možno hrát v max 6 vs 6 lidech. Ve větších mapách by mohl být už problém. Chyběl mi zde prostor pro taktiku. Často se dostanete do spleti chodeb a když už máte prostor například na ostřelování, tak vás často někdo smete z boku. Atmosféra prostředí to však částečně vynahrazuje a nový Tech 6 engine vystrkuje růžky na správném místě. Grafika je pěkná a optimalizace je slušná a nečekal mě výraznější FPS pokles. Krev ve velkém množství nechybí. Láva vypadá úchvatně a řada dalších drobností.  Ve hře se nově setkáte i s různými druhy ocenění za zabíjení a k tomu dostávaté body, které můžete použít k různýcm úpravám, či vylepšením. Přijde mi že heslo méně je někdy více a tady by to mohlo pomoci. Hra se vehementně snaží zalíbit co největšímu počtu lidí a to za každou cenu a také jít s moderními trendy (fuj nesnáším slovo trend.). Teď přijde ta temná strana mých dojmů. Velkou změnou a také s často zápornou zpětnou odezvou se setkal přepracovaný systém pro sbírání zbraní. V tomto smyslu spíš o sběr nejde, protože v tzv. Loudout si pouze navolíte z nynějších třech hlavních skupin. Assault (raketomet,plasma,granát), Sniper (vortex-sniperka,dvouhlavňovka,osobní teleport) Ambusher (těžký kulomet,dvouhlavňovka,granát). Co si zvolíte to budete mít po respawnu. Osobně se mi to vůbec nelíbí a za těch pět let co jsem aktivně hrál multiplayer Unreal Tournamentu 2004 mi tohle vyloženě lezlo krkem. Old school hráči se pak chytají za hlavu a ptají se proč? Důvod k Loudoutu vidím v častých stížnostech hráčů, kteří si stěžují, že jim hra nejde i když celé hodiny trénují, tak si vývojáři asi řekli:

„Fajn. Uděláme vám to lehčí a bez stresujícího hledání zbraní. Bude to také ideální pro konzolové hráče.“

Doom byl něco jako otec všech 3D akcí kde byly položeny základní stavební kameny hratelnosti a tam rozhodně patří i klasický weapons pickup, což je tzv. sbírání zbraní na mapách. Chceš-li například raketomet, tak si pro něj musíš po respawnu dojít ato třeba jen s pistolí, či slabým kulometem. To mi přijde soutěživé a adrenalinové. Musíte vše sami ukořistit. Né, že se objevíte jako Assault s raketometem v rukách a rovnou jdete do boje proti všem a na dálku je třeba kropíte sekundární zbraní plasmou.Výzva? Řekl bych spíše nuda, protože to je líný multiplayer.

20160417182459_1

Oslaďme si to

Aby nezůstal kámen na kameni, tak tu mamé nezpochybnitelnou ukázku toho, že se jedná o novou hru do série. Velký prostředníček na nás kdo ukazuje ten, co do hry dostal věci, které se k Doomovi prostě nehodí. Začnu to brát zlehka, takže pokud se vám například nelíbí vzhled vaší dvouhlavňovky (pozn.dvouhlavňová brokovnice), tak si jí můžete obarvit dle dostupných barev na dvě části a přidat nějakou tu texturu. Není nad růžovou brokádu s hvězdičkami že? Pokud se vám to nelíbí, tak si můžete upravit i svůj armor a to ve velkém stylu. Máme tu kosmetický salón i pro vás a tak se můžete dlouho rozhodovat zda-li si obarvíte to malé místo pod krkem na žlutou nebo fialovou barvu. (Ehm, Doommariňák měl dříve prostě kombinaci zelené zbroje a vypadalo to cool!) Dnes se však hraje všemi barvami, takže řekněme, že vítězí svoboda volby, což lidi budou používat. Pokud bych přidal jako dalšího dostupného démona pestrobarevného létajícího jednorožce, co střílí duhu místo plasmy, tak se vsadím, že bude nejspíš i oblíbený a brzo zapadne! Tak srandičky stranou a zbývá se podívat na další věc a tou jsou zmínění démoni. Líbí se mi jejich přítomnost, protože to alespoň částečně kompenzuje pro mě nepochopitelnou volbu ve formě Loudoutu, který mě zabil hratelnost. Beta má pouze jednoho a tím je starý dobrý Doom kostlivec s raketomety na ramenou, kterému se říká Revenant. A když ten název slyším, tak si vždy vybavím medvěda z toho filmu, než démona, ale to je nejspíš jen problém mého mozku. Převtělíte se do něj po nalezení démonické runy a pak můžete protihráčům slušně zatopit. Časový limit vám však neumožní rozsévat smrt příliš dlouho a pokud vás někdo trefí do jistého místa na těle, tak přijdete o svůj raketový batoh. Démona naleznete v módu Warpath, což je variace na mód typu King of the Hill. Je třeba zabýrat bod, jenž se po úrovni pohybuje v kruzích. V jeho protisměru se na nejvzdálenějším konci objevuje runa.

20160417182201_1

Kde to vázne?

Pokud máte chuť hrát, tak se můžete zařadit do fronty při matchmaking systému. Budete mít dost času odskočit si na toaletu nebo si udělat kávu. Jindy se vrátíte z AFK režimu zpět ke hře a na obrazovce máte nápis, že jste byli vyhozeni ze hry za neaktivitu. Vskutku podivný systém, který někdy opravdu funguje relativně rychle a jindy se čeká a čeká a čeká, že je kolikrát lepší to zkusit znovu. Nebudu to zbytečně prodlužovat a spíše vám doporučím shlédnout videa na YouTube a vidět to na vlastní oči a nebo patříte do té druhé skupiny hráčů, kteří jsou betou až nadšení a netrpělivě vyčkávají na plnou verzi. Nedivte se mi, že jsem také netrpělivý. Proč? Je to kvůli singleplayeru ve který stále vkládám velké naděje. Navíc tohle je pouze beta a je možné, že díky ní se opraví a vyladí multiplayer a třeba se dočkáme i klasického pickupu v nějaké fromě ať už oficiální, či formou módu. Pokud se vám beta líbila, tak si můžete popřemýšlet o možném pořízení, již oznámených DLC přídavků. První nabídne trojici  map, novou zbraň, brnění a možnost hrát za nového démona. To v ceně zhruba 420 Kč, či si to zjednodušíte a pořídíte rovnou Season Pass za nějakých 1120 Kč. Na závěr jedno moudro:

„Ďábel je jako pes na dlouhém řetězu, z kterého se ale nemůže utrhnout. Dokud nevkročíte na jeho území, nemáte se čeho bát.”

Ve hře mám svobodu a spoustu zážitků, které si můžu kdykoliv zopakovat. Mission Accomplished.

Žádné komentáře

Napsat komentář

Playhit TV

Česká databáze her

Reklama